خانه علمی پژوهشی بکارگیری نانوکامپوزیت در تولید باتری‌های یون لیتیم

بکارگیری نانوکامپوزیت در تولید باتری‌های یون لیتیم

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Nano Composite

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت نانووان متریالز (Nano One Materials) روی توسعه طیف وسیعی از مواد کامپوزیتی نانوساختار به‌منظور استفاده در باتری‌ها سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت موفق به ارائه روشی برای تولید ارزان قیمت این نوع کامپوزیت‌ها شده‌است.

Nano Composite pic
نانووان اخیراً سرمایه‌گذاری قابل توجهی در این صنعت داشته و با شرکت‌هایی نظیر نورام اینجینیرینگ و بی‌سی ریسرچ وارد همکاری شده‌است. نانووان چندی پیش اقدام به ثبت پتنتی در دفتر USPTO کرده است. این در حالی است که پیش از این، سه پتنت در این دفتر به ثبت رسانده است.
نیاز بازار به باتری‌های با دوام بالا رو به افزایش است و بیشتر ادوات پیرامون ما نیازمند این نوع باتری‌ها هستند. شرکت نانووان به دنبال ارائه نانوموادی است که قادر به بهبود عملکرد این باتری‌ها باشند. در این مسیر فناوری‌ نانو می‌تواند قیمت محصول نهایی را کاهش داده و عملکرد آن را بهبود دهد.
استفاده از نانوساختارهای شرکت نانووان در باتری‌ها منجر به کاهش قیمت، کاهش وزن، افزایش ظرفیت و طول عمر باتری می‌شود. این در حالی است که این نانومواد منجر به کاهش هدر رفت مواد شده و در نهایت کارایی نهایی فرآیند را بهبود می‌دهند.
نانووان قصد دارد این فناوری‌ جدید را به‌صورت لیسانس به شرکت‌های تولیدکننده باتری یون لیتیم بفروشد، بازاری که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2020 به رقم 30 میلیارد دلار برسد.
در حال حاضر سهام نانومواد شرکت نانووان در آمریکای شمالی و اروپا عرضه شده‌است. در ماه آگوست 2016، این شرکت 2.08 میلیون دلار حمایت مالی برای تجاری‌سازی از SDTC کانادا دریافت کرد. نانووان در ماه ژوئن سال گذشته میلادی، خط تولید جدید خود را راه‌اندازی کرد.
نانووان با توجه به عملکرد مثبت در بهبود کارایی باتری‌های یون لیتیم می‌تواند صنعت خودروهای الکتریکی را تحت تأثیر قرار دهد. شرکت تسلا به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه تولید این نوع خودروها، نیاز به باتری‌های یون لیتیم کار دارد که نانووان می‌تواند با توسعه باتری‌های عاری از کادمیم به این شرکت کمک شایانی کند.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است