خانه علمی پژوهشی برگزاری نخستین فن بازار تخصصی نفت گاز و پتروشیمی در پارس جنوبی

برگزاری نخستین فن بازار تخصصی نفت گاز و پتروشیمی در پارس جنوبی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Iran petrochemical plant

مرجع پلیمر در بازار ایران: به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رشد روز افزون شرکت‌ها و کسب‌وکارهای فناور از یک طرف و توسعه صنایع بزرگ و متوسط، موضوع ارتباط میان کسب‌وکارهای فناور و صنایع را بیش‌ازپیش مطرح می‌شود چرا که ارتباط میان کسب‌وکارهای فناور و صنایع می‌تواند حرکت اقتصاد مبتنی بر تولید و دانش را روز به روز تسریع بخشد. همچنین در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حمایت از کسب کوچک و متوسط از طریق تسهیل در ارتباط با بازار (صنایع) به‌عنوان یکی از اهداف این فن بازار است.

Iran petrochemical plant

فن بازار تخصصی نفت گاز و پتروشیمی
نخستین فن بازار نفت گاز و پتروشیمی 2 الی 4 اسفندماه سال جاری در پارس جنوبی برگزار می‌شود. فن بازار مذکور از بخش‌های بالادستی، میان دستی و پایین‌دستی صنایع نفت گاز و پتروشیمی تشکیل شده که شامل تجهیزات مکانیکی، تاسیسات مکانیکی، مواد، ابزاردقیق و اتوماسیون صنعتی، برق و الکترونیک، مواد شیمیایی، فرایند، محیط‌زیست و HSE، فناوری اطلاعات، خدمات فنی مهندسی، تجهیزات و مواد حفاری، خدمات فراساحلی، خدمات مدیریتی و سیستم‌های سازمانی برگزار می‌شود. شرکت کنندگان این فن بازار شرکت‌ها و صنعتگران داخلی، صنایع و مؤسسات مرتبط هستند.

در فن بازار نفت گاز و پتروشیمی، فروشندگان تکنولوژی فرصت می‌یابند تا ایده‌ها و تکنولوژی‌های خود را به معرض نمایش گذاشته و برای آن‌ها اقدام به بازاریابی کنند. از طرفی این امکان نیز وجود دارد که متقاضیان تکنولوژی نیز تقاضاهای خود را مطرح کرده و به این صورت قدرت انتخاب بالاتری در بین گزینه‌ها داشته باشد.

اهداف
اهداف برگزاری فن بازار نفت گاز و پتروشیمی در پایتخت انرژی ایران (پارس جنوبی) گستره وسیعی را شامل می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به شناسایی و معرفی شرکت‌های داخلی ارائه دهنده محصولات و خدمات فناورانه به صنایع مستقر؛ معرفی صنایع، نیازمندی‌ها و مشکلات مربوطه به شرکت‌های فناور و تولید کننده؛ شبکه سازی و تسهیل در تبادل بازار بین شرکت‌های فناور و تولید کنندگان و صنعتگران؛ کشف زمینه‌های جدید جهت ورود و فعالیت شرکت‌های فناور مستعد اشاره کرد.

بررسی و کاووش در خصوص موضوع انتقال تکنولوژی و رسیدن به استراتژی‌های کارآمدتر و تعاملی فی مابین شرکت‌ها و صنایع (به مثابه بازار)؛ ایجاد تصویر واضح از فرایند ورود به بازار منطقه پیش روی شرکت‌ها؛ تعامل هرچه بیشتر واحدهای پژوهشی و عملیاتی صنایع منطقه با شرکت‌های فناور؛ شبکه سازی بین شرکت‌های فناور، نخبگان، دانشگاه‌ها، پارک‌ها، مراکز رشد و صنایع؛ تعریف بانک اطلاعات شرکت کنندگان و پیگیری جهت شبکه سازی و بازاریابی از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.

فعالیت‌های جانبی
در این رویداد فعالیت‌هایی چون شبکه سازی میان شرکت کنندگان و صنایع؛ ارائه مشاوره‌های تخصصی در زمینه مالکیت فکری، ثبت اختراع؛ طراحی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی فنی؛ خدمات مربوط به سرمایه گذاری مشترک جهت تجاری سازی صورت می‌گیرد.
همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی تبادل فناوری، معرفی محصولات و خدمات فناورانه؛ نشست‌های مشترک با واحدهای پژوهش و فناوری صنایع؛ نشست‌های بازرگانی و مناقصات و عقد قراردادها؛ نشست‌های B2B, B2C و همچنین تورهای صنعتی از دیگر برنامه‌های جانبی این رویداد است.

نخستین فن بازار نفت گاز و پتروشیمی با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی و پارک فناوری استان بوشهر و حمایت شرکت های مستقر در منطقه 2 الی 4 اسفندماه سال جاری در پارس جنوبی برگزار می‌شود.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است