خانه خبر توسعه فناوری چاپ سه بعدی با استفاده از پلیمرهای فلوئوردار

توسعه فناوری چاپ سه بعدی با استفاده از پلیمرهای فلوئوردار

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

شرکت 3M موفق به توسعه فناوری چاپ سه بعدی با استفاده از پلیمرهای فلوئوردار شده است. این فناوری به طور ویژه برای پلی تترا فلوئورو اتیلن (PTFE) مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بخش‌های خودرو، پردازش شیمیایی، پزشکی و همچنین انرژی و هوا و فضا کاربرد خواهد داشت.

پلی تترا فلوئورو اتیلن - 3M-PTFE

به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، فلوئورپلیمرها نوعی ترموپلاستیک هستند که عموما به عنوان روکش مورد استفاده قرار می‌گیرند. تفلون، یکی از بهترین مثال‌هاست. این فناوری برای تولید سازه‌های پلیمری پیچیده در یک مرحله پردازش به جای استفاده از قالب‌گیری و مونتاژ قطعات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3M از روش استریولیتوگرافی (SLA) برای فرآیند ساخت PTFE و دیگر پلیمرهای کاملا فلوئوردار استفاده کرد. قطعات چاپی دارای خواص فیزیکی مشابه با قطعاتی که از طریق روش پردازش سنتی تولید می‌شوند، می‌باشند. فرآیند استریولیتوگرافی شامل پخت مواد حساس به نور با استفاده از یک منبع نوری تابشی می‌باشد. با استفاده از این روش شرکت 3M پیشتاز در چاپ سه بعدی PTFE می‌باشد که برای طیف گسترده‌ای از کاربردها نظیر مهر و موم و پوشش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است