خانه خبر توسعه روشی جدید برای ساخت پلاستیک‌های پایه سلولزی

توسعه روشی جدید برای ساخت پلاستیک‌های پایه سلولزی

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

محققین دانشگاه Tuskegee موفق به کشف روشی جدید برای استفاده از ذرات ریز در حال تعلیق سلولز در حلال آلی در صنعت پلاستیک شده اند. این روش باعث ایجاد نوع جدیدی از پلاستیک پایه سلولزی زیست تخریب پذیر می‌شود.

پلاستیک‌های پایه سلولزی

به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، در آینده‌ای نه چندان دور تولید جهانی پلاستیک‌ها به بیش از 300 میلیون تن در سال خواهد رسید که بیش از 98 درصد از آن از نفت خام و دیگر سوخت‌های فسیلی ساخته شده است.

در حال حاضر بسیاری از پلاستیک‌های زیستی با استفاده از منابع زیست توده تجدید پذیر نظیر چربی‌های گیاهی، روغن‌ها، سیب زمینی‌های شیرین تولید می‌شود که به آسانی با یک بار دفن شدن در زمین تجزیه می‌شود. با این حال، این مواد فاقد استحکام و انعطاف پذیری لازم برای گسترش عمر پلاستیک در صنعت بسته بندی و الکترونیک می‌باشد. تا به امروز موفقیت‌های محدودی برای ساخت حلال جدید جهت حل کردن سلولز برای استفاده‌های تجاری بوده است.

فرآیند:

  • روش جدید، ذرات ریز سلولز را در حلال آلی به حالت تعلیق در می‌آورد که معمولا در صنعت پلاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • این روش با حذف محدودیت‌های فعلی، باعث ایجاد نوع جدیدی از پلاستیک پایه سلولزی زیست تخریب پذیر می‌شود.
  • این محصول می‌تواند در تولید اقلام مختلف از مواد بسته‌بندی تا پوشش‌های پلاستیکی مورد استفاده قرار بگیرد.

برخلاف پلاستیک‌های زیستی قبلی، پلاستیک‌های پایه سلولزی جدید انعطاف پذیری و پیشرفت قابل توجهی در مدول ذخیره سازی (افزایش در سفتی و استحکام مواد کامپوزیتی)  از خود نشان می‌دهند. همچنین پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر به کاهش مقدار انتشار کربن دی اکسید در جو کمک خواهد کرد.

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است