خانه علمی پژوهشی تولید و عرضه تجاری نانوکامپوزیتی با خواص ضدلرزش

تولید و عرضه تجاری نانوکامپوزیتی با خواص ضدلرزش

توسط مدیر سایت
0 نظرات
نانو کامپوزیت

مرجع پلیمر در بازار ایران: گرافن تری‌دی لب (Graphene 3D Lab‌) اعلام کرد که کامپوزیت جدیدی حاوی گرافن تولید کرده است که می‌توان از آن در صنایع مختلفی نظیر خودروسازی، روباتیک، هواپیماهای بدون سرنشین، صنعت هوافضا و بخش نظامی استفاده کرد.

نانو کامپوزیت
این مواد با نام تجاری G6-ImpactTM به بازار عرضه خواهد شد. شرکت گرافن تری‌دی‌لب در حال طی مراحل ثبت پتنت مربوط به این فناوری است تا روش مورد استفاده برای این کامپوزیت، فرمولاسیون‌ها و پتانسیل‌های کاربردی آن را به‌صورت پتنتی به ثبت برساند.
این نانوکامپوزیت دارای خواص ساختاری منحصر به فردی است به طوری که استحکام بالایی داشته و لرزش‌های وارد شده را کنترل می‌کند. عملکرد بالای این فناوری توسط این شرکت تایید و تضمین شده‌است. این ماده برای استفاده در نواحی که لرزش باید سرکوب شود بسیار مناسب است به ویژه در جاهایی که سطح صلبی استفاده می‌شود. وسایل ورزشی، قطعات خودرو و هوافضا از جمله پتانسیل‌های کاربردی این ماده است.
النا پولیاکوف از مدیران این شرکت می‌گوید: « بخش مواد صنعتی تنها چند ماه قبل در شرکت ما راه‌اندازی شده‌است و در همین مدت این بخش موفق به توسعه فناوری جدید شده که می‌تواند در آینده کاربرد وسیعی داشته باشد. ما معتقدیم که G6-ImpactTM یک دستاورد بزرگ برای شرکت ما محسوب می‌شود. پیش‌بینی‌های ما حاکی از آن است که این محصول بتواند نیاز رو به رشد بازار مواد دفع کننده لرزش، جاذب و ارتجاعی را تامین کند.»
این ماده براساس ترکیب نوعی رزین موسوم به HIPS، الیاف کربنی و نانوپلاکت‌های گرافنی ساخته شده‌است. این کامپوزیت جدید توسط کارخانه ما در نیویورک تولید می‌شود.
این محصول به دو شکل مختلف به بازار عرضه می‌شود. هم به صورت فیلامنت که مناسب برای چاپ سه بعدی است و هم به صورت پلاکت که برای تزریق و شکل‌دهی حرارتی مناسب است.
گرافن تری‌دی‌لب از هرگونه تقاضا برای استفاده از این فناوری در فرمولاسیون‌های مختلف پلیمری، مطابق با نیاز مشتری، استقبال می‌کند. نمونه‌هایی از این محصول برای انجام تست قابل ارائه به مشتریان است.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است