خانه خبر بیست کشور برتر جهان در انتشار مقالات فناوری نانو در سال 2016

بیست کشور برتر جهان در انتشار مقالات فناوری نانو در سال 2016

توسط مدیر سایت
0 نظرات
خبر

مرجع پلیمر در بازار ایران: بر اساس آمار استت نانو تا پایان دسامبر 2016 حدود 137500 مقاله مرتبط با فناوری نانو در پایگاه داده Web of Science نمایه شده است که معادل 9.5 درصد از کل مقالات نمایه شده در این پایگاه در سال 2016 را شامل می‌شود. از این تعداد، سهم چین34 درصد و ایالات متحده 16 درصد بوده است. چین همچنان به روند صعودی خود در انتشار مقالات نانو ادامه می‌دهد و در حال حاضر تعداد مقالات نانوی آن بیش از دو برابر آمریکا و 1.2 برابر کل اتحادیه اروپاست. هند، کره جنوبی و آلمان در رده‌های سوم تا پنجم قرار دارند. ایران نیز با افزایش سهم حدود 0.8 درصد، بالاتر از ژاپن در رده ششم قرار گرفته است. ژاپن تا سال 2011 چهارمین کشور در انتشار مقالات نانو بود ولی در سالهای گذشته با کاهش تدریجی سهم مقالات نانوی خود در رده هفتم قرار دارد. علاوه بر ژاپن، آمریکا، کره جنوبی، فرانسه و روسیه هم در سال 2016 با کاهش سهم روبرو بودند.

فهرست بیست کشور اول در انتشار مقالات نانو در سال 2016

 

Nano reserach top countries
توزیع جغرافیایی انتشارات فناوری نانو در سال 2016از بین 20 کشور اول دنیا در این رده‌بندی 9 کشور از آسیا و اقیانوسیه هستند و در کل، بیش از نیمی از انتشارات نانو مربوط به کشورهای آسیایی و استرالیا بوده است. از آمریکای لاتین تنها برزیل در بین 200 کشور برتر قرار دارد. بهترین کشور آفریقایی نیز در این رده‌بندی، مصر است که با انتشار 1423 مقاله در رده بیست و پنجم قرار دارد. آفریقای جنوبی نیز به عنوان دومین کشور آفریقایی در رده سی و پنجم جای گرفته است.

Nano top research distribution

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است