خانه اقتصادی فناوری‌نانو در لیست برنامه های مورد توجه دولت آمریکا برای حمایت از کارآفرینی و شرکت‌های نوپا

فناوری‌نانو در لیست برنامه های مورد توجه دولت آمریکا برای حمایت از کارآفرینی و شرکت‌های نوپا

توسط مدیر سایت
0 نظرات
فناوری نانو

مرجع پلیمر در بازار ایران: کاخ سفید اخیرا گزارشی با عنوان « President Obama’s Top Ten Actions to Accelerate American Entrepreneurship » منتشر کرده است که آن 10 برنامه اجرایی آمریکا برای تسریع کارآفرینی در این کشور آمده است. در کنار این گزارش، گزاره‌نامه‌ای (fact sheet) نیز ارائه شده است.

فناوری نانو
یکی از بندهای این برنامه اجرایی به فناوری‌نانو اشاره دارد. در گزاره‌نامه منتشر شده کاخ سفید، برخی از برنامه‌های پیشگامی ملی فناوری‌نانو این کشور فهرست شده است. در این گزاره‌نامه آمده است که این پیشگامی بیش از 150 میلیون دلار در سال روی تجهیزات موجود در آزمایشگاه‌های فدرال و دانشگاه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند. همچنین این پیشگامی بیش از 700 میلیون دلار روی تحقیقات فناوری‌نانو که توسط کسب و کارهای کوچک انجام می‌شود سرمایه‌گذاری کرده است. این پیشگامی ایجاد شبکه دانشجویی فناوری‌های نوپدید و فناوری نانو را تسهیل کرده و کنفرانس سالانه‌ای با هدف توسعه کارآفرینی برگزار می‌کند.
در این برنامه‌های اجرایی موضوع مشوق‌های مالیاتی برای شرکت‌های نوپا به عنوان یک تشویق دائمی برای این شرکت‌ها آمده است. تسریع انتقال فناوری از بخش آزمایشگاهی به بازار از دیگر برنامه‌های اجرایی درج شده در این گزاره‌نامه است. افزایش فرصت‌های کارآفرینی منطقه‌ای برنامه دیگری است که در این گزارش به آن اشاره شده است. یکی از دغدغه‌های تهیه کنندگان این برنامه اجرایی، دسترسی سریع کارآفرینان به بودجه لازم برای توسعه کسب و کار است. برای این کار وام‌های ویژه‌ای در این برنامه اجرایی تدارک دیده شده است. استفاده از دانشجویان خارجی در بخش کارآفرینی از دیگر بندهای این برنامه است. این برنامه به دانشجویان خارجی که در دانشگاه‌های آمریکا تحصیل می‌کنند و دارای مهارت و تجربه لازم برای توسعه فناوری هستند اجازه می‌دهد تا زمان بیشتری در آمریکا حضور داشته باشند تا در حوزه کارآفرینی و آموزش بتوانند به این کشور کمک کنند. در این برنامه اجرایی، موضوع ثبت مالکیت فکری کارآفرینان نیز دیده شده است. این برنامه شرایط کاهش هزینه ثبت پتنت را برای شرکت‌های نوپا و کارآفرین فراهم می‌کند به طوری که این شرکت‌ها در زمانی کوتاه و با هزینه کم می‌توانند فناوری خود را به صورت پتنت ثبت کنند.
برای دسترسی به خلاصه این ده برنامه اجرایی، اینجا و برای مشاهده نسخه کامل‌تر آن، اینجا را ببینید.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است