خانه علمی پژوهشی حضور دو مؤسسه علمی ایرانی در جدیدترین فهرست نتایج نظام رتبه‌بندی SIR

حضور دو مؤسسه علمی ایرانی در جدیدترین فهرست نتایج نظام رتبه‌بندی SIR

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: جدیدترین نتایج نظام رتبه‌بندی SIR در سال ۲۰۱۶ منتشر شد که بر اساس آن نام دو مؤسسه علمی ایرانی در میان یک‌هزار مؤسسه اول این رتبه‌بندی قرار گرفته است. TOP Iran companies

 از بین 235 مؤسسه آموزش عالی خاورمیانه، 92 موسسه ایران در این رتبه‌بندی حضور دارند که دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه صنعتی شریف به ترتیب رتبه‌های هشتم، دهم و دوازدهم خاورمیانه را در اختیار دارند.

همچنین براساس این گزارش، در میان 17 مؤسسه دولتی که در این رتبه‌بندی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، پژوهشگاه پلیمر پتروشیمی ایران، پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و مؤسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش در رتبه‌های اول تا سوم در سطح کشور و سوم تا پنجم در میان کشورهای خاورمیانه  قرار گرفته‌اند.

در میان 17 مؤسسه دولتی خاورمیانه، نام 7 مؤسسه ایرانی به چشم می‌خورد که پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران یک پله و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی دو پله نسبت به سال گذشته ارتقاء داشته‌اند و مؤسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش که سال گذشته در این رتبه‌بندی حضور نداشت، رتبه پنجم خاورمیانه را در اختیار دارد.

بر اساس این گزارش، 25 مؤسسه برتر حوزه سلامت نیز از خاورمیانه در این رتبه‌بندی حضور دارند که از ایران انستیتوپاستور ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ترتیب در رتبه‌های 12 و 18 خاورمیانه قرار گرفته‌اند.

اگرچه از ایران هیچ مؤسسه خصوصی نتوانسته شرایط لازم برای حضور در این رتبه‌بندی را کسب کند، از کره‌جنوبی 4 مؤسسه خصوصی از جمله سامسونگ و ال‌جی حضور دارند.

معیار حضور مؤسسه‌ها اعم از دولتی و خصوصی و سایر در این رتبه‌بندی انتشار صد مقاله در فاصله سال‌های 2010 تا 2014 میلادی است.

اگرچه از ایران 99 مؤسسه، دانشگاه و پژوهشگاه در این رتبه‌بندی حضور دارند، تنها 2 مورد از آن‌ها در میان 1000 مؤسسه نخست قرار گرفته است؛ در حالی که بر اساس نسبت موجود در کل باید حدود 20 درصد از  مؤسسات ایرانی در بین 1000 مؤسسه نخست این لیست قرار می‌گرفتند. همچنین نرخ مؤسسات حاضر در میان هزار مورد اول برای ترکیه، مالزی، کره‌جنوبی، آلمان و آمریکا به ترتیب برابر 0، 14، 27، 41 و 36 درصد است که می‌تواند کیفیت نسبی بهتر مؤسسات ایرانی به ترکیه و ضعف کیفی آن‌ها را در مقابل سایر کشورهای نام‌برده نشان دهد.

اس‌آی‌آر یک رتبه‌بندی معتبر بین‌المللی مؤسسات علمی و دانشگاه‌ها است که با استفاده از اطلاعات اسکوپوس و بر اساس یک شاخص ترکیبی حاصل از سه شاخص عملکرد تحقیقاتی، خروجی نوآوری و تاثیر اجتماعی که بر اساس رؤیت‌پذیری وب اندازه‌گیری می‌شود، به رتبه‌بندی بیش از 5000 دانشگاه و مؤسسه از سراسر جهان می‌پردازد. در این رتبه‌بندی موسسات به 5 دسته دولتی، سلامت، آموزش‌عالی، خصوصی و سایر تقسیم شده‌اند.

منبع: روابط عمومی دفتر علم‌سنجی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است