خانه اقتصادی جایگزینی ال پی جی به جای نفتا توسط پتروشیمی های آسیا

جایگزینی ال پی جی به جای نفتا توسط پتروشیمی های آسیا

توسط مدیر سایت
0 نظرات
LPG

مرجع پلیمر در بازار ایران: با افزایش صادرات ال پی جی (گاز مایع) از سوی ایالات متحده که با تخفیف قابل ملاحظه ای نسبت به خوراک نفتا عرضه می شود؛ انتظار می رود در سال 2017 میلادی پتروشیمی های آسیا به میزان بیشتری ال پی جی را جایگزین خوراک نفتا کنند.
بر اساس این گزارش، عرضه ال پی جی ایالات متحده در بازار جهانی از اواخر سال 2015 میلادی و با شروع به کار ترمینال های جدید صادرات این محصول به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. در اواخر همین سال شرکت اینترپرایز پروداکتس که از تولیدکنندگان عمده این محصول در آمریکا به شمار می رود؛ ظرفیت ترمینال صادارت ال پی جی خود در کانال کشتیرانی هیوستون را از 9 میلیون و 300 هزار تن به 15 میلیون و 500 هزار تن در سال افزایش داد.

LPG
همچنین شرکت Phillips 66 یک ترمینال جدید صادرات این محصول با ظرفیت چهار میلیون و 600 هزار تن در سال را در فریپورت تگزاس  راه اندازی کرد.
از طرفی این رشد صادارت به دنبال افزایش تحویل کشتی‌های حمل گاز بسیار بزرگ (VLGC) جدید صورت گرفت. موضوعی که به کاهش چشمگیر نرخ کرایه های حمل ال پی جی دامن زد. نرخ کرایه حمل این محصول از خاورمیانه به شرق آسیا از حدود 90 دلار در هر تن در سپتامبر سال 2015 به زیر 20 دلار برای هر تن رسیده است. این در حالی است که نرخ کرایه حمل ال پی جی از منطقه گلف کوست ایالات متحده به آسیا نیز در مدت مشابه از 170 دلار در هر تن به حدود 50 دلار به ازای هرتن رسید.
این گزارش می افزاید: شرکت های پتروشیمی آسیا در حال حاضر آماده سرمایه گذاری برای افزایش کراکینگ ال پی جی به جای نفتا هستند. بسیاری از واحدهای کراکر نفتای این قاره قادرند تا سقف 15 درصد ال پی جی را جایگزین خوراک اصلی خود کنند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است