خانه علمی پژوهشی گزارش صنعتی کاربردهای فناوری پلاسمای سرد در صنعت چاپ و بسته‌بندی منتشر شد

گزارش صنعتی کاربردهای فناوری پلاسمای سرد در صنعت چاپ و بسته‌بندی منتشر شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
گزارش

مرجع پلیمر در بازار ایران: پلاسمای سرد اتمسفری از جمله فناوری‌های نوظهور و نویدبخش است که به علت کار در فشار اتمسفری و دمای محیط در کاربردهای بسیاری مورد استقبال قرار گرفته است. یکی از عرصه‌های به‌روز این نوآوری در صنایع بسته‌بندی و پردازش سطوح پلیمری است که در گزارش صنعتی کاربردهای فناوری پلاسمای سرد به آن پرداخته شده است.

از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که در صنعت چاپ و بسته‌بندی در دنیا وجود دارد، می‌توان به چسبندگی سطحی آنها اشاره کرد. در این گزارش صنعتی، این چالش بررسی شده و پلاسمای سرد به عنوان راهکار حل آن معرفی شده است. این فناوری اخیرا به‌عنوان یکی از روش‌های پردازش و آماده‌سازی سطح پلیمر مطرح شده است که می‌تواند بدون تاثیرگذاری بر خواص عمومی پلیمر و تخریب آن با عملیات سطحی به رفع این معضل بپردازد.

امروزه تمامی شرکت‌های فعال در صنعت چاپ و بسته‌بندی در سطح دنیا از سیستم‌های کروما و پلاسما برای ایجاد چسبندگی مناسب و افزایش قابلیت چاپ استفاده می‌کنند. در این گزارش تلاش شده تا از تجربیات موفق شرکت‌های داخلی و خارجی در استفاده از این فناوری بهره گرفته شود. همچنین برخی از کاربردهای صنعتی شده پلاسمای سرد در صنعت چاپ و بسته‌بندی معرفی شده‌اند.

در کشور ما نیز با توجه به ارتباط مناسب بین دانشگاه‌های فعال در حوزه پلاسما و شرکت‌های فعال در این زمینه به جرات می‌توان گفت فناوری پلاسما در صنعت چاپ و بسته‌بندی به‌خوبی بومی‌سازی شده و می‌توان با قیمت‌های مناسب نیاز صنعتگران کشور به این فناوری را در داخل تامین نمود. هم اکنون در ایران شرکت‌های پلاسمایی توانایی توسعه فناوری پلاسمای سرد برای کاربردهای مختلف پردازش سطح را دارند. مهم‌ترین شرکت‌های ایرانی فعال در این حوزه و فناوری‌های بکارگرفته شده توسط آنها، در این گزارش معرفی شده‌اند.
filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636
دانلود گزارش

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است