خانه علمی پژوهشیاستاندارد علمی و پژوهشی انتشار استانداردی درباره روش‌های تعیین مشخصات نانومواد

انتشار استانداردی درباره روش‌های تعیین مشخصات نانومواد

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) استاندارد جدیدی با شماره ISO/TR 18196:2016 و با عنوان «Nanotechnologies — Measurement technique matrix for the characterization of nano-objects » منتشر کرده است.

iso-logo
در این استاندارد به ارائه راهنمایی برای مشخصه‌یابی نانومواد پرداخته شده‌است. این استاندارد به‌منظور تعیین مشخصات و اندازه‌گیری عوامل فیزیکی شیمیایی نانومواد با روش‌های رایج انجام شده‌است. در حال حاضر برخی روش‌ها برای نانومواد به کار می‌رود. با پیشرفت‌های علمی انجام شده، روش‌های اندازه‌گیری تجاری جدیدی در اختیار محققان قرار می‌گیرد. ISO به‌صورت دوره‌ای به بررسی این روش‌ها پرداخته و اسناد خود را در این خصوص تکمیل و به روزرسانی می‌کند.
ISO اعلام کرده که برخی از روش‌های فهرست شده در این استاندارد برای مشخصه‌یابی نانومواد مورد تأیید نیست. ISO اعلام کرده که این استاندارد یک نقطه شروع برای کمک به محققانی است که به دنبال روش‌های مشخصه‌یابی مرتبط با نانومواد هستند. این سازمان توصیه می‌کند، زمانی که روشی شناسایی شد، محققان باید استانداردهای بین‌المللی را بررسی نمایند تا درباره آن روش اطلاعات استاندارد را به دست آورند. همچنین بررسی علمی و تحقیقی درباره کاربردهای آن داشته باشند. آن‌ها می‌توانند از منابع مختلف نظیر دستورالعمل‌هایی که سازندگان دستگاه ارائه می‌کنند برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده کنند.

http://www.iso.org/iso/home/store/catalogue_tc/catalogue_detail.htm?csnumber=61734&commid=381983

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است