خانه خبراخبار اقتصادی عرضه نخستین محصولات ESBR پتروشیمی صدف عسلویه در سال آتی

عرضه نخستین محصولات ESBR پتروشیمی صدف عسلویه در سال آتی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Petrochemical pic

مرجع پلیمر در بازار ایران:  شرکت شیمیایی صدف با هدف تولید سالیانه 136 هزار تن کائوچوی مصنوعی و با چشم انداز تامین خوراک برای بازار داخلی و خارجی تاسیس شد. پتروشیمی شیمیایی صدف عسلویه سالانه ٨٤ هزار تن بوتادین، بیش از ٢٦ هزار تن استایرن و ٢٥ هزار تن روغن آروماتیک و دیگر افزودنیها را به عنوان خوراک دریافت می کند و سالانه حدود 136 هزارتن محصول محصول EBSR را تولید می کند و با توجه به این محصول قابلیت صادراتی دارد می تواند به خارج از کشور صادر شود.

Petrochemical pic

 بنابراین گزارش، محصولات مجتمع شیمیایی صدف عسلویه، شامل انواع لاستیک استایرن-بوتادین (SBR) در گریدهای مختلف است که کاربردهای آن طبق آخرین آمارهای بین المللی در صنایع تایر، قطعات لاستیکی، تجهیزات مکانیکی و غیره استفاده می شود. این شرکت در راستای توسعه فعالیت های خود نخستین محصولات ESBR خود را در نیمه نخست سال آینده روانه بازار می کند.

 این گزارش می افزاید: احمد جزایری، مدیرعامل شرکت پتروشیمی صدف عسلویه در این باره به ایرنا گفته است: “طرح تولید ESBR (نوعی پلیمر که برای صنایع پایین دستی و پلیمر و صنایع پایین دستی تایر استفاده می شود) که طرحی استراتژیک است، در پتروشیمی صدف دنبال می شود. تایر جزو هفت طرح استراتژیک وزارت صنعت، معدن و تجارت است، بر این اساس فناوری مورد استفاده در شرکت شیمیایی صدف جدیدترین نوع فناوری مورد استفاده بوده و محصولات تولید شده مطابق استانداردهای کیفی و زیست محیطی بین الملل خواهد بود. پروژه ESBR نخستین طرح از این دست در خاورمیانه است و سازندگان جهانی این فناوری، به دلیل خاص بودن تجهیزات آن گاهی اوقات کنار از ورود به آن می کشند. کلنگ زنی پروژه در مهرماه سال گذشته انجام شده است و در نیمه نخست سال 96 تولیدات نهایی پروژه تولید شود.

 نوع روغنی لاستیک ESBR به میزان 78 هزار تن و نوع خشک لاستیک ESBR به میزان 59 هزار تن، محصولات این شرکت را تشکیل خواهند داد که با مصرف سالیانه 84 هزار تن بوتادین، 26.4 هزار تن استایرین و 25.22 هزار تن روغن آروماتیک و سایر افزودنی ها به عنوان خوراک، حاصل خواهند شد. محصولات شرکت با اولویت تامین بازار داخلی و سپس صادرات تولید می شوند و هند، چین و ترکیه بازارهای هدف مشخص آن هستند. هیچ گونه سرمایه گذاری خارجی در این پروژه انجام نشده، اما برای بخشی از آن از تامین مالی فاینانس خارجی استفاده شده و میزان سرمایه گذاری آن 102 میلیون و 56 هزار یورو (پنج هزار میلیارد ریال) بوده است. کیفیت محصول به لایسنسور (صاحب فناوری) بستگی دارد که در این پروژه، شرکت «ورسالیس» (Versalis) ایتالیاست و همین مساله بر روی قیمت فروش نهایی تولیدات تاثیرگذار خواهد بود.”

 یادآور می شود: صنایعی که از محصولات پتروشیمی و یا فراورده‌های پالایشگاهی به عنوان مواد اولیه استفاده می‌کنند، صنایع پایین‌دستی پتروشیمی شناخته می‌شوند. صنایع پایین‌دستی پتروشیمی را می‌توان به دو دسته شامل محصولات مصرفی نهایی، موادی که به دست مصرف‌کنندگان نهایی می‌رسد مانند تلفن، روکش اتومبیل و غیره و مواد حد واسط(در واقع مواد اولیه مورد نیاز به منظور تولید محصولات نهایی هستند که تولید آن‌ها در راستای تکمیل و بهبود زنجیره محصولات پتروشیمی و تولید محصولات نهایی از اولویت برخوردار است) تقسیم کرد. ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی کشور نزدیک به 63 میلیون تن در سال است که تا سال 1404 به 130 میلیون تن افزایش می یابد.

منبع: خبرگزاری شبستان

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است