خانه علمی پژوهشی توسعه نانو بلورهای سلولز برای پلیمرهای سبک وزن

توسعه نانو بلورهای سلولز برای پلیمرهای سبک وزن

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات
نانو بلورهای سلولز

نانو بلورهای سلولز به عنوان مواد پر کننده صنعتی می‌تواند با پلاستیک‌ها و دیگر مواد مصنوعی مخلوط شود. این نانوبلورها دارای استحکامی برابر با فولاد، سختی برابر با شیشه و همچنین سبک وزن می‌باشند و به آسانی در داخل مواد مختلف پخش می‌گردند.

نانو بلورهای سلولز

به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، پلاستیک‌ها در حال حاضر با مواد پرکننده ساخته شده از فولاد، کربن، کولار و شیشه تقویت می‌شوند. اما تقاضا برای مواد پایدار، سبک وزن و مستحکم جهت جایگزینی با این پرکننده‌ها رو به افزایش است.

در سطح نانو الیاف سلولز می‌تواند به بلورهای کوچک شکسته شود. پژوهشگران با استخراج سلولز از منابع طبیعی نظیر چوب و انواع خاصی از باکتری ها موفق به تهیه‌ی بلورهای آن در اندازه و استحکام‌های مختلف شدند. این نانوبلورها همچنین سازگار با محیط زیست می‌باشند.

پژوهشگران با تغییر شیمی سطح نانو بلورهای سلولز توسط فرآینده ساده تعویض یون باعث بهبود خواص آن شدند. تعویض یون باعث کاهش جذب آب (کامپوزیت‌های سلولز با جذب آب استحکام خود را از دست می‌دهند)، افزایش دما که در آن نانو بلورها تجزیه شده (این امر جهت ترکیب شدن با پلاستیک‌ها مورد نیاز است)، کاهش انباشتگی و بهبود دوباره پراکندگی پس از خشک شدن بلورها می‌شود.

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است