خانه علمی پژوهشی باروری بیشتر گیاهان در گلدان‌های ساخته شده از پلاستیک‌های زیستی

باروری بیشتر گیاهان در گلدان‌های ساخته شده از پلاستیک‌های زیستی

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

طبق تحقیقات صورت گرفته توسط دانشگاه ایالتی آیووا، استفاده از مواد زیست پلاستیک جدید در گلدان‌ها باعث افزایش پایداری گیاهان و همچنین کمک به خود باروری و رشد ریشه سالم خواهد شد.

پلاستیک‌های زیستی در مقایسه با پلاستیک‌های نفتی مرسوم دارای طیف وسیعی از مزایای زیست محیطی نظیر زیست تخریب پذیری بهبود یافته می‌باشند. پلاستیک های زیستی بدست آمده از منابع تجدید پذیر زیستی، مانند گیاهان، و استفاده از این پلاستیک‌ها در مقیاس بزرگ در بازار می‌تواند وابستگی به سوخت‌های فسیلی را کاهش دهد.

گلدان پلاستیک‌های زیستی

همان طور که در شکل مشاهده می‌شود گیاه سمت چپ در ظرف پلاستیکی زیستی دارای باروری بیشتری نسبت به ظرف سمت راست که از مواد نفتی ساخته شده است می‌باشد.

به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، این پژوهش بر روی پلاستیک‌های زیستی مشتق شده از پلی لاکتیک اسید و پلی هیدروکسی آکانوئات زیست تخریب پذیر صورت گرفت. پلاستیک‌های ساخته شده از مواد پایه زیستی می‌تواند مواد مغذی را آزاد کند که باعث خود باروری و بهبود رشد ریشه برای پیوند زنی به خاک یا ظرف دیگر خواهد شد.

این پژوهش در حدود دو میلیون دلار توسط موسسه ملی کشاورزی آمریکا حمایت مالی شده است.

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است