خانه خبر آغاز ساخت مجتمع 800 هزارتنی تولید اتیلن با مشارکت کویت در چین

آغاز ساخت مجتمع 800 هزارتنی تولید اتیلن با مشارکت کویت در چین

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Iran petrochemical plant

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت پتروشیمی چین یا گروه ساینوپک (Sinopec Group) عملیات احداث یک مجموعه تولید اتیلن را در شهر ژانژیانگ واقع در جنوب این کشور آغاز کرده است. این پروژه عظیم که شامل ساخت یک پالایشگاه نیز می شود؛ در قالب یک طرح مشترک (JV) میان چین و کویت کلید خورد.

Iran petrochemical plant
فاز اول این پروژه شامل یک مجموعه تولید اتیلن با ظرفیت سالانه 800 هزار تن و یک پالایشگاه با ظرفیت 10 میلیون تن در سال خواهد بود. براساس گزارش منتشرشده توسط رسانه های چینی، اگر چه پیش بینی می شود که مجموعه تولید اتیلن تا سال 2020 در مدار تولید قرار گیرد؛ اما پالایشگاه یادشده احتمالا یک سال زودتر به بهره برداری می رسد.
مگا پروژه های در نظر گرفته شده قرار است بر اساس یک توافقنامه اولیه با طرف کویتی اجرایی شوند. بر اساس این توافقنامه هر یک از دو شرکت سهمی معادل 50 درصد از این طرح توسعه ای عظیم برای احداث یک مجموعه انرژی در شهر ژانژیانگ چین را در اختیار خواهند داشت.
برآورد می شود، مجموع سرمایه گذاری پیش بینی شده برای اجرای پروژه های مذکور در حدود پنج میلیارد و 900 میلیون یوان (معادل 848 میلیون و 760 هزار دلار) خواهد بود. مطابق برنامه ریزی ها سه میلیارد و 800 میلیون یوان (معادل 546 میلیون و 660 هزار دلار) جهت اجرای فاز اول اختصاص دارد.
گفتنی است؛ شرکت پتروشیمی چین یا گروه ساینوپک بزرگترین تولیدکننده محصولات پتروشیمی و همچنین بزرگترین پالایشگر نفت در آسیا به شمار می رود. این شرکت توسط سازمان ساساک و زیر نظر شورای مرکزی جمهوری خلق چین اداره می شود.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است