خانه خبراخبار اقتصادی پیش بینی قیمت نفت در سال آینده میلادی

پیش بینی قیمت نفت در سال آینده میلادی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
oil

مرجع پلیمر در بازار ایران:  قیمت نفت خام در معاملات بین المللی روز چهارشنبه تحت تأثیر گزارش غیر منتظره هفتگی EIA در مورد ذخیره سازی تجاری نفت آمریکا کاهش یافت. بدین ترتیب، قیمت نفت خام برنت در بازار ICE لندن برای تحویل در ماه فوریه در معاملات این روز با ۸۹ سنت ( ۱/۶ درصد) افت ، در سطح بشکه ای ۵۴/۴۶ دلار به تثبیت رسید. همچنین، قیمت نفت خام WTI در بازار نایمکس نیویورک برای تحویل در ماه فوریه با ۸۱ سنت ( ۱/۵ درصد) کاهش ، در سطح بشکه ای ۵۲/۴۹ دلار قرار گرفت. بنابراین، حق مرغوبیت نفت خام برنت نسبت به وست تگزاس اینترمدیت ( WTI) برای ماه فوریه از ۲/۰۵ به ۱/۹۷ دلار در هر بشکه کاهش یافت.

oil
اداره اطلاعات انرژی آمریکا ( EIA) در روز چهارشنبه گزارش هفتگی خود در مورد وضعیت موجودی نفت این کشور را منتشر کرد که در آن نشان می داد، میزان ذخیره سازی تجاری این کشور در هفته منتهی به ۱۶ دسامبر ۲/۳ میلیون بشکه بیشتر شده و به ۴۸۵/۴ میلیون بشکه رسیده است. این در صورتی است که انجمن نفت آمریکا در روز سه شنبه میزان افت موجودی آن را ۴/۲ میلیون بشکه اعلام کرده بود که در نهایت و در نتیجه برآیند اثرات این دو گزارش و سایر وقایع ممکن تاثیر گذار بر بازار موجبات تقلیل قیمت نفت در معاملات روز چهار شنبه را باعث شدند. البته میزان واردات روزانه آمریکا نیز در هفته مورد بررسی با ۱/۱ میلیون بشکه افزایش به ۸/۵ میلیون بشکه در روز رسیده است. در مقابل، میزان روزانه تولید آن با ۱۰ هزار بشکه کاهش، در سطح ۸/۸ میلیون بشکه در روز قرار گرفته است. به علاوه، میزان موجودی فرآورده های بنزین و میان تقطیر در هفته مذکور به ترتیب ۱/۳ و ۲/۴ میلیون بشکه کمتر شده و به سطوح ۲۲۸/۷ و ۱۵۳/۵میلیون بشکه قرار گرفتند که این مسئله تا حدودی اثر کاهنده افزایش موجودی نفت خام بر روی قیمت را جبران کرده و از افت بیشتر قیمت ممانعت کرده است.

در مقابل، فضای روانی بازار همچنان نسبت به توافق اخیر تولید کنندگان بزرگ نفت در خصوص کاهش حجم تولید مثبت است به طوری که این امر موجب شد تا قیمت نفت در ماه دسامبر افزایش قابل ملاحظه ای را تجربه کرده و سبب تغییر مسیر قیمتی آن از کانال ۴۰ به ۵۰ دلار در هر بشکه شده  است. به علاوه، توافق مذکور در تقویت نگاه خوشبینانه معامله گران نسبت به محدود شدن عرضه نفت در بازار در سال آتی بسیار موثر بوده است و تا حدودی انتظارات آنها را نسبت به مازاد عرضه نفت تعدیل کرده است. در این راستا، بانک فرانسوی Societe Generale بر اساس توافق اخیر اوپک برای کاهش عرضه نفت دامنه نوسان قیمت نفت را در سال آتی در محدوده ۵۰ تا ۶۰ دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرد. البته، در این میان، همچنان نگرانی ها نسبت به رشد تعداد دکل های حفاری فعال نفت آمریکا با توجه به تقویت قیمت در طی هفته های قبل وجود دارد.

همچنین، سیاست های حوزه انرژی ترامپ در مورد گسترش نفت شیل این کشور نیز این نگرانی ها را تشدید کرده است. لذا به نظر می رسد توافق فوق توانسته تنها بخشی از نگرانی ها در مورد عرضه فراوان نفت را در بازار بکاهد. از سوی دیگر، با نزدیک شدن به انتهای سال جاری حجم مبادلات نفت در بازار کاهش یافت به طوری که متوسط حجم قرادادهای نفت خام برای ماه پیش رو در بازار ICE در روز چهارشنبه به ۲۳۰۰ لات(هر لات معادل ۱۰۰۰ بشکه) در ساعت برسد در حالی که متوسط آن از نیمه دوم ماه دسامبر تا کنون ۲۴۰۰ لات در ساعت بوده است.

منبع: پتروتحلیل

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است