خانه خبراخبار علمی پژوهشی نانوپوششی که می‌توانست مشکل باتری گلکسی نوت 7 سامسونگ را حل کند

نانوپوششی که می‌توانست مشکل باتری گلکسی نوت 7 سامسونگ را حل کند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
آزمایش

مرجع پلیمر در بازار ایران: سامسونگ به‌صورت رسمی اشکال فنی موجود در گلکسی نوت 7 را پذیرفت و فراخوانی برای جمع‌آوری این محصول را اعلام کرد. مشکل اصلی در جایی در باتری نوت 7 نهفته است که موجب آتش گرفتن خود به خودی این محصول می‌شد. در اکتبر 2016 سامسونگ رسماً نوت 7 را کنار گذاشت که علاوه بر میلیاردها دلار ضرر مالی، آسیب جدی به شهرت این شرکت وارد شد. در حالیکه بر اساس  ادعای شرکت فورج نانو، نانوپوشش تولیدی انها  می‌توانست  مشکل باتری گلکسی نوت 7  سامسونگ را حل کند.

filereader.php?p1=main_9d5ed678fe57bcca6
شرکت فورج نانو (Forge Nano) اخیراً اعلام کرده است که اگر از پودر کاتدی نانوپوشش‌دار در این باتری‌ها استفاده می‌شد، مشکل آتش گرفتن این تلفن‌های همراه به وجود نمی‌آمد. جیمز تروی، مدیرعامل شرکت فورج نانو، در مصاحبه‌ای  اعلام کرده است که نانوپوشش‌های این شرکت می‌تواند مانع از افزایش دمای باتری‌های یون لیتیم شوند؛ باتری‌هایی که دارای الکترولیت‌های قابل اشتعال هستند. بنابراین، این نانوپوشش‌ها ایمنی باتری‌ها را افزایش می‌دهند.
در فرآیند ارائه شده توسط شرکت فورج نانو، از روش لایه‌نشانی اتمی (ALD) با الگوهای نانومقیاس برای تولید پوشش استفاده می‌شود. این روش موجب تشکیل یک لایه نازک روی سطح کاتد می‌شود که به‌صورت شیمیایی به این سطح می‌چسبد.
صاحب‌نظران بر این عقیده هستند که وجود یک لایه جداکننده روی سطح داخلی باتری گلکسی نوت 7 می‌توانست الکترولیت‌های قابل اشتعال را از هم جدا کند. براساس اطلاعات منتشر شده، لایه جدا کننده الکترولیت‌ها در گلکسی نوت 7 گداخته شده و موجب یک واکنش شیمیایی خودبه‌خودی در باتری شده‌است. این واکنش منجر به یک جرقه در الکترولیت شده که در نهایت به انفجار ختم ‌می‌شود.
تروی می‌گوید: «تحقیق و آزمون انجام شده توسط یک آزمایشگاه بی‌طرف مستقل، نشان داده ‌ست که پوشش ALD شرکت فورج نانو می‌تواند مانع از تشکیل گونه‌های واکنش‌دهنده شیمیایی شود؛ گونه‌هایی در باتری‌های یون لیتیم منجر به آتش‌سوزی می‌شود.»
شرکت فورج نانو 20 میلیون دلار حمایت مالی برای توسعه خط تولید محصولات خود دریافت کرده است تا با استفاده از این حمایت مالی نانوساختارهای مورد نظر برای افزایش ایمنی باتری‌های یون لیتیم را تولید کند.
مسئله ایمنی و آتش‌سوزی باتری‌ها تنها به سامسونگ محدود نمی‌شود. چندی قبل یک هواپیمای بوئینگ 787 به دلیل انفجار در باتری دچار حریق شد.
منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است