خانه علمی پژوهشی لاستیک سیلیکون مایع رسانای جریان الکتریسیته برای صنعت کابل

لاستیک سیلیکون مایع رسانای جریان الکتریسیته برای صنعت کابل

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

شرکت WACKER از دیسپرسیون لاستیک سیلیکون مایع رسانای جریان برق با نام تجاری POWERSIL® 403 در نمایشگاه K 2016 رونمایی کرد.

POWERSIL403 - لاستیک سیلیکون مایع

این محصول برای ساخت فیلم رسانای بیرونی بر روی کابل‌های توزیعی و انتقالی توسعه پیدا کرده است. این پوشش رسانا دارای الاستیسیته بالا، خواص مکانیکی خوب و مقاوم در برابر سایش می‌باشد، همچنین حاوی هیچ گونه ترکیبات آروماتیکی نظیر تولوئن نمی‌باشد.

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، در صنعت اتصالات و رابط‌های کابل‌ها معمولا با مواد رسانای جریان الکتریسته پوشش داده می‌شوند. هدف از استفاده از این فیلم‌های رسانا به حداقل رساندن بار الکتریکی بر روی لایه عایق و اطمینان حاصل کردن از فعالیت ایمن طولانی مدت اتصالات می باشد. مواد رسانا به عنوان یک مایع پراکنشی در لایه نازک به کار می‌روند، سپس پخت گردیده و تشکیل مواد جامد را می‌دهد.

این محصول دارای فرمولاسیون دو جزئی می‌باشد که به خوبی به بستر سیلیکونی عایق می‌چسبد و تشکیل یک فیلم انعطاف پذیر را می‌دهد. ازدیاد طول تا نقطه پارگی 650 درصد از مشخصات این فرمولاسیون می‌باشد و همچنین استحکام در برابر پارگی آن نیز 20 نیوتن بر میلیمتر اندازه گیری شده است. این بدان معنی است که فیلم رسانای ساخته شده از POWERSIL® 403 می‌تواند حداکثر کشیدگی را بدون ترک خوردگی تحمل کند.

ذرات کوچک کربن سیاه باعث رسانا کردن فیلم  POWERSIL® 403 شده است. در حین فرآیند پخت این ذرات با الاستومر سیلیکونی مخلوط شده تا لایه‌ای رسانا و مقاوم به سایش از کربن سیاه را تشکیل دهد. این لایه تحت تنش های مکانیکی که ممکن است حین بسته بندی، حمل و نقل و اتصال ایجاد شود دچار هیچ گونه تغییری نخواهد شد.

این محصول به دلیل ویسکوزیته پایین به راحتی می‌تواند از طریق اسپری، غوطه وری و برس اعمال شود. به دلیل خواص الکتریکی آن به عنوان پوشش‌های آنتی استاتیک برای منسوجات مناسب می‌باشد.

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است