خانه علمی پژوهشی کشف ساختار آنزیم‌های باکتریایی جهت تولید پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر

کشف ساختار آنزیم‌های باکتریایی جهت تولید پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

پژوهشگران دانشگاه MIT موفق به تعیین ساختار آنزیم باکتریایی برای تولید پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر شده‌اند.

کشف ساختار آنزیم‌های باکتریایی - پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر

به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) این آنزیم قادر به تولید زنجیره‌های بلند پلیمری است که می‌تواند پلاستیک‌های سخت یا نرم با توجه به مواد اولیه تشکیل دهنده آن ایجاد کند. یادگیری هر چه بیشتر در مورد ساختار این آنزیم باعث کنترل بیشتر روی ترکیب و اندازه پلیمر خواهد شد و آن را به سمت تولید تجاری نزدیک‌تر می‌کند.

آنزیم پلی هیدروکسی آلکانوآت (PHA) سینتاز تقریبا در تمام باکتری‌ها یافت می‌شود که برای تولید پلیمرهای فراوان مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث ذخیره کربن در هنگام کمبود مواد غذایی می‌شود. در این روش می‌توان پلیمرهای بزرگ سنتز کرد که دارای وزن مولکولی یکنواخت می‌باشد و باعث متمایز شدن خواص این پلیمرها می‌شود.

جهت شناسایی ساختار آنزیمی که از پروتئین تشکیل شده است باید آن را متبلور نمود. تبلور یک گام ضروری برای انجام کریستالوگرافی اشعه ایکس جهت آشکارسازی ساختار اتمی و مولکولی پروتئین می‌باشد، اما تبلور پروتئین امری بسیار دشوار می‌باشد.

بررسی‌ها کریستالوگرافی نشان داد که آنزیم دارای دو واحد منومری مشابه می‌باشد که هر کدام دارای موقعیت فعال بوده و پلیمریزاسیون رخ می‌دهد. همچنین آنزیم دارای دو دهانه می‌باشد که از یک سمت مواد اولیه وارد می‌شود و از سمت دیگر زنجیره پلیمری در حال رشد خارج می‌گردد. همچنین اطراف این دهانه‌ها با آمینو اسیدها محافظت می‌شود.

synthase form

این فناوری قادر به تولید ترکیبات پلیمری PHA منحصر بفردی می‌باشد که می‌تواند برای افزودنی‌های پلیمری تخصصی، لاتکس و کاربردهای پزشکی مورد استفاده قرار بگیرد.

دانلود کامل مقاله:

 Structure of the Catalytic Domain of the Class I Polyhydroxybutyrate Synthase from

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است