خانه علمی پژوهشی رنگدانه سیلیکونی جدید برای لاستیک سیلیکون مایع

رنگدانه سیلیکونی جدید برای لاستیک سیلیکون مایع

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

شرکت WACKER از رنگدانه سیلیکونی فلورسنت UV جدید خود با نام تجاری ELASTOSIL® در بیستمین نمایشگاه بین المللی لاستیک و پلاستیک K 2016 رونمایی کرد. قطعات قالب گیری شده سیلیکونی یا پوشش‌هایی که از این رنگدانه (خمیر رنگی) به کار می‌گیرند دارای درخشش آبی-بنفش عمیق هنگام قرار گیری در معرض نور UV می‌باشند. پردازشگرهای سیلیکونی می‌توانند از این ویژگی برای سیستم‌های کنترل کیفی در ساخت استفاده کنند.

رنگدانه سیلیکونی

به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)؛ این محصول جدید یک رنگدانه پراکنشی شفاف بوده که رنگ زرد کمرنگی را در نور روز از خود نشان می‌دهد و حاوی رنگدانه های آلی است که دارای خاصیت فلورسنتی بالا در معرض نور ماورا بنفش می‌باشد. این رنگدانه در طول موج 365 نانومتر برای نشر نور برانگیخته شده و در طول موج 430 نانومتر باعث نشر نور آبی-بنفش خواهد شد. اثر پذیری بالای این رنگدانه بدان معنی است که تنها 5/0 تا 2 درصد از آن برای لاستیک سیلیکونی مورد نیاز است.

جزء مایع این دیسپرسیون، سیال سیلیکون بوده که در ترکیبات پخت شونده لاستیک سیلیکون مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول حاوی گروه‌های وینیلی بوده بنابراین بسیار واکنش پذیر می‌باشد. این سیال سیلیکونی به طور کامل در شبکه‌های پلیمری حین پخت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این رنگدانه خواص مکانیکی، گرمایی و چسبندگی محصول لاستیکی پخت شده را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. پردازش این محصول ساده است. هنگامی که لاستیک سیلیکون مایع قالب گیری تزریقی می‌شود، خمیر رنگدانه از طریق یک خط اضافی رنگ به دستگاه تزریق اضافه می‌شود. این محصول همچنین یک جایگزین بسیار مقرون به صرفه نیز می‌باشد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است