خانه اقتصادیگزارش و تحلیل مروری بر معاملات هفته گذشته پلیمری ها و شیمیایی ها در بورس کالا

مروری بر معاملات هفته گذشته پلیمری ها و شیمیایی ها در بورس کالا

توسط مدیر سایت
0 نظرات
محصولات پتروشیمی

مرجع پلیمر در بازار ایران: حجم عرضه ها در دو روز دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته ۶۹ هزار و ۱۷۵ تن بود و حجم تقاضاها در این دو روز نیز ۱۱۵ هزارتن رقم خورد. به این ترتیب در گروه محصولات پلیمری، پلی پروپیلن های نساجی، پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری، پلی استایرن های معمولی، مقاوم و انبساطی و برخی از گریدهای پی وی سی ها نسبت به کالاهای دیگر برای خریداران جذابیت بیشتری داشته و با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند.

با توجه به حجم عرضه های اندک پلی اتیلن های ترفتالات، همچنان این گروه از کالاها با وجود پایان فصل پاییز مورد توجه خریداران هستند، به طوری که  گرید ۷۸۱ پتروشیمی تندگویان با حجم ۴۱۸ تن عرضه به میزان ۶۵۶۷ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزارو ۴۳۹ تومان و نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۷۸۳ تومان رقم خورد. همچنین گرید ۸۲۱ هم با حجم عرضه ۶۳۸ تن عرضه، ۴۷۹۶ تن تقاضا داشت، قیمت خرید این کالا ۳ هزارو ۹۷۰ تومان بود.

همچنین گرید ۸۲۵ و به صورت نقدی با حجم عرضه ۹۲۴ تن به میزان ۶۵۳۴ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۳ هزار و ۶۰۹ تومان و نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۹۷۰ تومان بود. عرضه همین گرید به صورت سلف هم با حجم ۵۰۶ تن ۱۰۰۱ تن تقاضا داشت و با میانگین نرخ ۳ هزار و ۸۹۵ تومان مورد معامله قرار گرفت.

در همین حال پلی پروپیلن ها هم همچنان با رشد تقاضا در هفته های اخیر روبه رو بوده اند، به طوری که  پلی پروپیلن نساجی HP۵۵۲Rبا ۳۳۰ تن عرضه ۱۲۱۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۵۰۶ تومان و با میانگین نرخ ۳ هزار و ۶۹۳ تومان معامله شد. همچنین پلی پروپیلن نساجی HP۵۱۰Lاین مجتمع هم با ۶۶۰ تن عرضه ۱۲۳۲ تن تقاضا داشت،قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۵۰۶ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۶۹۵ تومان بود. پلی پروپیلن شیمیایی EP۴۴۰Lبا حجم عرضه ۱۵۴ تن ۵۸۹۶ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۲۷ تومان و نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۴۲۹ تومان رقم خورد.محصولات پتروشیمی

۱۹ هزارتن محصول شیمیایی خریداری شد

در گروه محصولات شیمیایی هم حجم معاملات در روز چهارشنبه هفته گذشته ۱۹ هزار و ۷۷۸  تن بود. به این ترتیب دی اتیلن گلایکول، اسیداستیک، منومروینیل استات، کریستال ملامین و نرمال بوتانول از محصولاتی بودند که مورد رقابت قرار گرفتند؛ مابقی محصولات در شرایط آرام و با قیمت پایه خریداری شدند.

به این ترتیب دی اتیلن گلایکول فرسا شیمی و مارون با قیمت پایه معامله شد، اما دی اتیلن گلایکول شازند با رقابت خریداری شد، عرضه ۱۱۰ تنی این کالا ۲۲۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۲ هزار و ۶۵۰ تومان و میانیگن نرخ خرید آن هم ۲ هزار و ۷۹۸ تومان بود. منومر وینیل استات پتروشیمی شازند هم با حجم عرضه ۵۵۰ تن به میزان ۱۵۰۷ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۲ هزارو ۸۵۰ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۲ هزار و ۸۶۲ تومان رقم خورد. کریستال ملامین پتروشیمی خراسان هم با حجم عرضه ۱۵۰ تن ۱۳۹۵ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۴ هزار و ۲۸۶ تومان بود، معامله گران این کالا را با قیمت ۴ هزار و ۷۱۵ تومان خریداری کردند.

منبع: پایگاه خبری بورس کالا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است