خانه خبر توسعه فیلم‌های پلی استری شفاف نوری و پایدار در برابر اشعه UV

توسعه فیلم‌های پلی استری شفاف نوری و پایدار در برابر اشعه UV

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

شرکت DuPont با همکاری شرکت Teijin فیلم‌های پلی استری فوق العاده روشن و پایدار در برابر اشعه ماوراء بنفش را معرفی کردند. این فیلم‌ها برای حفظ نگهداری خواص مکانیکی و نوری هنگامی که در معرض UV قرار می‌گیرند طراحی شده است.

توسعه فیلم‌های پلی استری

این فیلم‌ها با نام تجاری MELINEX® TCHUV  برای دستگاه‌های الکترونیک انعطاف پذیر، صفحه نمایش و فتوولتائیک قابل استفاده می‌باشند.

به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، فیلم‌های پلی استری به علت تابش اشعه‌ UV به سرعت تخریب شده و همین امر کاربرد آن‌ها را در فیلم‌های شفاف محدود می‌‌کند. فیلم‌های جدید محصولات MELINEX® TCHUV با ایجاد شرایط مقرون به صرفه برای طیف گسترده‌ای از کاربردهای حساس به نور UV مناسب می‌باشد.

فیلم‌های پلی اتیلن ترفتالات  نیمه بلورین و از دو سو جهت یافته دارای خواص مطلوب بسیاری برای طیف گسترده‌ای از کاربردها شامل پایداری ابعادی، مقاومت شیمیایی، استحکام کششی و عایق الکتریکی می‌باشند.

فیلم‌هایPET  استاندارد، نورهای با طول موج بیشتر از 315 نانومتر را از خود عبور می‌دهند. با این حال، اگر به مدت بسیار طولانی در معرض نور UV قرار گیرند ممکن است برخی از خواص نوری و مکانیکی نظیر رنگ و شکنندگی فیلم آن تغییر کند.

با استفاده از فناوری انحصاری تثبیت کننده UV این شرکت می‌توان از عبور نور بیشتر از 375 نانومتر جلوگیری کرد و موجب حفظ خواص نوری و مکانیکی آن پس از قرارگیری در برابر UV می‌شود.

فیلم‌های جدید در محدوده ضخامتی 50μm – 125μm موجود می‌باشد و دارای جمع شدگی حرارتی نزدیک به صفر است که از طریق فرآیند پایداری حرارتی DTF تهیه می‌گردد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است