خانه خبراخبار اقتصادی امضای تفاهم نامه امکان سنجی و سرمایه گذاری در طرح های پتروشیمی ایران توسط اندونزی

امضای تفاهم نامه امکان سنجی و سرمایه گذاری در طرح های پتروشیمی ایران توسط اندونزی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پالایش

مرجع پلیمر در بازار ایران: تفاهم نامه امکان سنجی و سرمایه گذاری در طرح های پتروشیمی کشورمان میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و یک شرکت اندونزیایی صبح امروز چهارشنبه( 24 آذر ماه) امضاء شد.
حسین علیمراد مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی درحاشیه امضای این تفاهم نامه درگفتگو با خبرنگارنیپنا اظهارکرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با یک شرکت اندونزی برای آغاز مطالعات اقتصادی و امکان سرمایه گذاری این شرکت برای سرمایه گذاری مستقیم درایران در چهار طرح پتروشیمی این تفاهم نامه را امضاء کرد.
وی گفت: براساس مطالعاتی که انجام خواهد شد درنهایت یک یا دوپروژه که تصور می شود در امر سرمایه گذاری مناسب خواهند بود انتخاب می شوند.
مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: هدف این شرکت سرمایه گذاری مستقیم درمنطقه چابهار است که پس ازمطالعه و بررسی خروجی آن مشخص خواهد شد درکجا و بر روی چه طرحی سرمایه گذاری کنند.

پالایش

گسترش روابط ایران و اندونزی

به گزارش نیپنا، مناسبات اقتصادی درحوزه انرژی شامل نفت، گاز و پتروشیمی از اهمیت بالایی نزد مقام های ایران و اندونزی برخوردار است و انتظار می رود در سفر ویدودورئیس جمهوری اندونزی که در تهران به سر می بردمورد توجه ویژه و محور بخش مهمی از رایزنی ها قرار گیرد.
در اهمیت این موضوع، دبیر اطلاعات و رسانه رییس جمهوری اندونزی قبل از سفر به ایران اعلام کرد: تلاش برای افزایش همکاری در بخش نفت و گاز از جمله همکاری مدیریت میدان های نفتی و سرمایه گذاری ایران در بخش پالایشگاه های نفتی اندونزی از هدف های اصلی این سفر است.
همچنین تارنمای اندونزیایی «مترو تی.وی» در آستانه این سفر به اهمیت سرمایه گذاری در بخش انرژی ایران پرداخت و نوشت که ایران کشوری با ذخایر انرژی بالا است و تنوع شریکان تجاری اندونزی در بخش انرژی برای امنیت این کشور بسیار اهمیت دارد.
بر پایه این گزارش، سفر رییس جمهوری اندونزی به ایران با هدف همکاری در زمینه انرژی صورت می گیرد که این همکاری های پس از تصویب طرح جامع اقدام مشترک (برجام) در حال گسترش است.
تاکنون پیشرفت هایی در همکاری های ایران و اندونزی در حوزه انرژی صورت گرفته که نمونه آن توافق خردادماه پارسال است. بر اساس این توافق ایران پذیرفت که پالایشگاه های نفت مقیاس کوچک با ظرفیت های 20 تا سقف 300 هزار بشکه نفت و میعانات گازی در اندونزی بنا کند. ارزش مالی این سرمایه گذاری مشترک حدود سه میلیارد دلار برآورد شده که با سودی 30 درصدی برای کشورمان همراه است.
در نیمسال نخست سال 1395، ایران و اندونزی رونقی نسبی و رشدی چشمگیر را در روابط دوجانبه خود شاهد بوده اند زیرا صادرات غیرنفتی ایران به اندونزی در این بازه زمانی مشخص در همسنجی با سال قبل افزایشی 39 درصدی داشت و آمار واردات کشورمان از اندونزی هم رشدی 25 درصدی را نشان می داد.
موضوع حایز اهمیت در این برهه، تعاملات گسترده مالی و بانکی بین 2 کشور است که نقش چشمگیری در رونق و شکوفایی مناسبات بین تهران و جاکارتا دارد. بر مبنای این تعاملات می توان انتظار گسترش سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران و اندونزی را به 2 میلیارد دلار داشت؛ رقمی که دولتمردان 2 کشور در شرایط کنونی هدفگذاری کرده اند.
ایران و اندونزی به ترتیب با جمعیت 80 و 250 میلیون نفری می توانند بازارهای مناسبی برای یکدیگر باشند، ضمن آن که همکاری های ایران و اندونزی به عنوان 2 کشور مهم و تاثیرگذار در مناطقی با جغرافیای اقتصادی ویژه می تواند منافعی گسترده تر از روابط تجاری دوجانبه را نصیب 2 طرف سازد.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است