خانه خبراخبار اقتصادی برنامه بلندمدت آرامکو برای افزایش 3 برابری تولید محصولات پتروشیمی تا سال 2030

برنامه بلندمدت آرامکو برای افزایش 3 برابری تولید محصولات پتروشیمی تا سال 2030

توسط مدیر سایت
0 نظرات
aramco

مرجع پلیمر  در بازار ایران: ﻋﺒﺪﺍﻟﻌﺰﯾﺰ ﺍﻟﺠﺪﯾﻤﯽ، رئیس شاخه محصولات پایین دستی ﺷﺮﮐﺖ ﺳﻌﻮﺩﯼ ﺁﺭﺍﻣﮑﻮ، در گفتگو با رویترز عنوان کرد: در نظر داریم با افزایش حدود سه برابری، حجم تولید محصولات شیمیایی خود را به 34 میلیون تن در سال برسانیم. گفتنی است که ظرفیت فعلی این شرکت بر اساس داده های منتشر شده توسط آرامکو حدود 12 میلیون تن در سال است.

aramco

الجدیمی طی یک سخنرانی در انجمن صنایع شیمیایی و پتروشیمی خلیج فارس (GPCA) خاطرنشان کرد: توسعه شاخه پتروشیمی آرامکو تنها راه حفظ رقابت پذیری و رشد این شرکت در بازارهای جهانی محسوب می شود.

وی افزود: 9 پالایشگاه از 15 پالایشگاه شرکت آرامکو در سال آینده میلادی با نرخ تبدیل های تا سقف 20 درصد از کل نفت خام  فرآوری شده، به تولید محصولات شیمیایی می پردازند. تقویت شاخه پتروشیمی بخشی از برنامه راهبردی دولت عربستان موسوم به Saudi Vision 2030 برای متنوع ساختن اقتصاد این کشور و کاهش وابستگی به درآمدهای حاصل از فروش نفت خام است.

رئیس شاخه محصولات پایین دستی ﺷﺮﮐﺖ ﺁﺭﺍﻣﮑﻮ همچنین از برنامه این شرکت برای دو برابر ساختن ظرفیت جهانی پالایش نفت خام خود ظرف 15 سال آینده خبر داد. این شرکت در حال حاضر از ظرفیتی معادل بیش از پنج میلیون بشکه در روز برخوردار است و قصد دارد این رقم را تا سال 2030 میلادی به 8 تا 10 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است