خانه خبراخبار علمی پژوهشی جایگزینی آنتی بیوتیک‌ها با پلیمرهای ستاره‌ای شکل جهت کشتن باکتری‌ها

جایگزینی آنتی بیوتیک‌ها با پلیمرهای ستاره‌ای شکل جهت کشتن باکتری‌ها

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

پژوهشگران دانشگاه ملبورن موفق به ایجاد پلیمرهای ستاره‌ای شکل کوچک شده‌اند که باعث کشته شدن باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک‌های موجود می‌شوند. این ساختارهای ستاره‌ای شکل، زنجیره‌های کوتاه از پروتئین‌ها می‌باشند که تحت عنوان پلیمرهای پپتیدی خوانده می‌شوند. نتایج این پژوهش ها در مجله Nature Microbiology به چاپ رسیده است.

پلیمرهای ستاره‌ای شکل

به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، در حال حاضر تنها درمان برای عفونت‌های ناشی از باکتری آنتی بیوتیک‌ها می‌باشد. با این حال، در طول زمان باکتری برای محافظت از خود در برابر آنتی بیوتیک‌ها تغییر پیدا کرده و درمان‌های موجود موثر نمی‌باشد. این باکتری جهش یافته تحت عنوان superbugs شناخته شده است.

تیم پژوهشی پروفسور Qiao و همکارانش در چند سال اخیر در مورد پلیمرهای پپتیدی فعالیت های بسیاری را انجام داده و پلیمرهای ستاره‌ای شکل که می‌تواند در کشتن باکتری‌های گرم منفی بسیار موثر باشند را طراحی کرده‌اند که برای بدن غیر سمی نیز می‌باشد.

پژوهشگران کشف کردند که این پلیمرهای پپتیدی ستاره‌ای شکل می‌تواند از مسیرهای مختلف منجر به کشته شدن باکتری ها شده در حالی که آنتی بیوتیک‌های معمول تنها از یک مسیر منجر به کشته شدن آن‌ها می‌شوند.

دانلود کامل مقاله:

Combating multidrug-resistant Gram-negative bacteria with structurally nanoengineered antimicrobial peptide polymers

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است