خانه خبر تغییر شکل و اندازه مواد پلیمری الکتروفعال هنگام قرار گیری در معرض میدان الکتریکی نسبتا کوچک

تغییر شکل و اندازه مواد پلیمری الکتروفعال هنگام قرار گیری در معرض میدان الکتریکی نسبتا کوچک

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

پژوهشگران دانشگاه کارولینا شمالی موفق به توسعه مواد پلیمری الکتروفعال جدیدی شده‌اند که هنگام قرار گرفتن در معرض میدان الکتریکی نسبتا کوچک، شکل و اندازه آن تغییر می‌کند.

تغییر شکل و اندازه مواد پلیمری الکتروفعال

به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، الاستومرهای دی الکتریک تحریک پذیرترین پلیمرهای الکتروفعال می‌باشند اما کمتر به عنوان مواد هوشمند در دستگاه‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند، به دلیل اینکه این مواد نیازمند میدان‌های الکتریکی بزرگ جهت تحریک یا جنبش می‌باشند (100 کیلو وات بر میلیمتر). اما با توسعه مواد جدید این تحریک به سطوح خیلی کم رسیده است (10kV/mm).

این مواد جدید تحت عنوان الاستومر سیلیکونی مدور شانه‌‌ای (bottlebrush) خوانده می‌شوند که دارای خواص منحصر بفرد هستند و تولید آن‌ها مشکل نیست.

در حال حاضر پژوهشگران در حال کار بر روی پلیمرهای bottlebrush می‌باشند. آن‌ها با پیوند زدن زنجیره‌های جانبی بلند به بدنه اصلی پلیمر باعث ایجاد رشته‌های ضخیم ولی در عین حال انعطاف پذیر با قابلیت کشش بیشتر شده‌اند. علاوه بر این خواص مکانیکی را می‌توان با ساختارهای متنوع bottlebrush کنترل کرد به طور مثال می‌توان سفتی مواد پلیمری خشک را کاهش داد.

دانلود کامل مقاله:

 Bottlebrush Elastomers: A New Platform for Freestanding Electroactuation

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است