خانه تکنولوژي نانوجوهر جدید مخصوص چاپ سه بعدی اجسام به شکل دلخواه

نانوجوهر جدید مخصوص چاپ سه بعدی اجسام به شکل دلخواه

توسط مدیر سایت
0 نظرات
مرجع پلیمر در بازار ایران: نمایشگاه فورمنکست (formnext) با صدها شرکت کننده و هزاران بازدید کننده در تاریخ 15 تا 18 نوامبر 2016 در شهر فرانکفورت آلمان برگزار شد. در یکی از غرفه‌های این نمایشگاه، شرکت ایکس‌جت (XJet) که در حوزه فناوری چاپگرهای سه بعدی فعالیت دارد، نانومحصول جدیدی را عرضه کرد. این نانومحصول با فناوری جت نانوذرات ساخته شده‌است که یک سال پیش توسط همین شرکت معرفی شد. توسعه این فناوری پیش از این نیز در دستور کار شرکت قرار داشت و در نهایت در قالب یک محصول تجاری عرضه شد.
3dprinter
این نانومحصول با سرعت قابل توجهی توسعه یافت و این شرکت چندی پیش اعلام کرد که 25 میلیون دلار سرمایه‌گذاری مضاعف برای به نتیجه رسیدن این فناوری انجام داده است. این سرمایه‌گذاری توسط شرکت کاتالیست سی‌ای‌ال فاند و آتودسک اسپارک اینوستمند تأمین هزینه شده‌است. این فناوری در حاشیه کنفرانس AMUG که تولیدکنندگان افزودنی‌ها در آن شرکت داشتند نیز معرفی شد.
در این نمایشگاه بازدیدکنندگان امکان مشاهده این فناوری را دارند. جت نانوذرات تفاوت بنیادی با فناوری‌های چاپ سه بعدی فلزی رایج دارد. در این فناوری به جای پودر از سیال برای ایجاد بخش‌های فلزی استفاده می‌شود که مزیت آن سهولت کاربرد است. این سیال حاوی نانوذرات فلزی است که درون کارتیریج چاپگر قرار داده شده‌است. بخش جوهرافشان، این سیال را به سوی زیرلایه اسپری کرده و لایه‌های بسیار نازک از این سیال روی سطح ایجاد می‌شود. دمای بالای زیرلایه موجب می‌شود تا حلال بخار شود و آنچه می‌ماند ساختارهای فلزی بوده که خواص یکسانی با هم دارند.
ابعاد بسیار کوچک ذرات فلزی و ضخامت کم لایه‌ها موجب می‌شود که امکان ایجاد ساختارهای کوچک با دقت بالا فراهم شود. این فناوری می‌تواند ساختارهای کوچکتر از روش‌های رایج ایجاد کند و طراحی کارتریج آن به‌گونه‌ای است که ایمنی و سهولت بالایی دارد.
طراحی این فناوری به‌گونه‌ای است که می‌توان اشکال هندسی مختلفی را با آن طراحی کرد و نیاز به پیش‌نیاز خاصی ندارد. این فناوری به زودی به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است