خانه علمی پژوهشی دستگاه ترک‌یاب جهت پوشش نیاز صنایع پتروشیمی کشور ساخته شد

دستگاه ترک‌یاب جهت پوشش نیاز صنایع پتروشیمی کشور ساخته شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: فناوران مجتمع پتروشیمی خراسان برای اولین بار در کشور موفق به ساخت دستگاه ترک‌یاب شدند. علیرضا رابوکی، کارشناس تحقیقات و توسعه مجتمع پتروشیمی خراسان با اشاره به اینکه این دستگاه در گذشته از خارج از کشور تهیه می‌شد، گفت: این دستگاه برای ترک‌یابی لوله‌ها و اتصالات که در خط لوله قرار دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این دستگاه تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: زمانی‌که این دستگاه از خارج کشور وارد می‌شد، مبلغ 600 میلیون ریال هزینه داشت، این درحالیست که برای ساخت این دستگاه فقط مبلغی حدود 100 میلیون ریال اعتبار نیاز است.

thickness

به گفته وی سایر مجتمع‌های پتروشیمی می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند و از سوی دیگر وابستگی ایران از واردات این دستگاه با ساخت آن در مجتمع پتروشیمی خراسان رفع شد.

رابوکی با اشاره به اینکه طرح جداسازی آمونیاک از پساب از دیگر طرح‌های پژوهشی بوده که در مجتمع پتروشیمی خراسان انجام شده است، توضیح داد: این طرح با روش هالوفایبرها اجرایی شد که به نتیجه رسیده است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که آمونیاک یکی از معضلات موجود در پساب بوده و همچنین یک ماده آلاینده برای محیط زیست است، اقدام به جداسازی آن و تبدیل آن به سولفات آمونیوم که به عنوان کود شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، کردیم.

وی خاطرنشان کرد: از این طرح، مجتمع‌های پتروشیمی رازی، پردیس و شیراز می‌توانند استفاده کنند.

رابوکی ادامه داد: از سوی دیگر طرح پژوهشی تبدیل اسپنت کاستیک که در واحدهای الوفن که یک ماده قلیایی بسیار خطرناک است به ماده سولفید سدیم در حال اجرا است.

وی موارد استفاده از سولفید سدیم را در صنایع چرم، شیشه و کاغذ بیان کرد.

به گفته وی، این طرح در مرحله آزمایشگاهی قرار دارد.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است