خانه اقتصادی افزایش قیمت متانول در بازار اروپا به بالاترین سطح در 16 ماه گذشته

افزایش قیمت متانول در بازار اروپا به بالاترین سطح در 16 ماه گذشته

توسط مدیر سایت
0 نظرات
نمودار افزایشی

مرجع پلیمر در بازار ایران: به دنبال جهش قیمت متانول در بازار آسیا، قیمت اسپات این محصول در بازار اروپا در تاریخ چهارشنبه 17 آذرماه به بالاترین سطح در 16 ماه گذشته رسید که مذاکرات برای قیمت قراردادهای سه ماهه اول سال آینده میلادی را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

قیمت

قیمت اسپات متانول بر مبنای FOB روتردام در این روز با 5/5 درصد افزایش به 286 یورو  به ازای هر تن (309 دلار) رسید. رکورد بالاترین قیمت در بیش از یک سال گذشته به ماه اوت سال 2015 بر می گردد؛ یعنی زمانی که این رقم 286 یورو و 50 سنت بود.

جهش قیمتی یادشده در بازار اروپا در پی رشد قیمت های متانول در آسیا که با افزایش 5/13 درصدی طی دو روز همراه بود و در چهارشنبه 17 آذرماه بر مبنای CFR چین به 335 دلار در هر تن رسید؛ اتفاق افتاد. این وضعیت با افزایش قیمت ها در بازار الفین ها همزمان شده است.

به دنبال رشد قیمت های نفت خام پس از اجلاس اخیر اوپک، تولید الفین ها از متانول به جای خوراک سنتی نفتا که قیمت آن وابستگی زیادی به بهای نفت دارد؛ توجیه اقتصادی پیدا کرده است. همچنین خریداری متانول در بازار آسیا به دنبال پیش بینی ها درباره راه اندازی مجتمع های جدید تبدیل متانول به الفین (MTO) در چین ظرف ماه دسامبر امسال و سه ماهه اول سال 2017 میلادی تقویت شده است.

اگر چه متانول در بازار اروپا همچنان با پایین ترین قیمت نسبت به سایر مناطق عرضه می شود؛ اما در حال حاضر فرصت آربیتراژ این محصول به بازارهای دیگر وجود ندارد.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است