خانه علمی پژوهشی بهبود کیفیت شیلنگ‌های سوخت‌رسان با استفاده از پوشش گرافنی

بهبود کیفیت شیلنگ‌های سوخت‌رسان با استفاده از پوشش گرافنی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
مرجع پلیمر در بازار ایران: دو شرکت استرالیایی بعد از نزدیک به دو سال تحقیقات، تفاهم‌نامه‌ای برای استفاده از گرافن در محصولات تجاری خود منعقد کردند. قرار است آن‌ها از گرافن در پلیمرهای استاتیک و آنتی‌استاتیک استفاده کنند.
گروه دورومور (Duromer) در حوزه پلاستیک‌ و مهندسی مواد پلاستیکی فعالیت دارد. این گروه به دنبال استفاده از گرافن در محصولات خود بوده که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای را به امضاء رسانده است.
آندرو استوارت از مدیران این شرکت می‌گوید: «شیلنگ‌های سوختی بازار قابل توجهی در صنعت خودروسازی دارند. این محصولات که معمولاً از چندلایه مختلف تشکیل شده‌اند، دارای معماری پیچیده‌ای هستند که قیمت بالایی دارند. این شیلنگ‌ها تا حدی رسانایند؛ بنابراین استفاده از آن‌ها با محدودیت‌هایی روبرو است.»
Graphene
یکی از حوزه‌های تحقیقاتی شرکت‌ها، کار روی آنتی‌استاتیک کردن این محصولات است. در حال حاضر از کربن بلک و دیگر افزودنی‌ها استفاده می‌شود، اما خواص آنتی‌استاتیک آن‌ها در طول زمان دچار زوال می‌شود. یکی از مشکلات استفاده از کربن بلک نیز، سیاه شدن محصول نهایی است که محدودیت رنگی ایجاد می‌کند.
در صورت نیاز به افزایش هدایت الکتریکی، باید مقدار کربن مورد استفاده در محصول افزایش یابد. در واقع نیاز بیشتر به هدایت مترادف با افزایش مصرف کربن است. افزایش ده درصدی از کربن به پلاستیک می‌تواند هدایت الکتریکی مناسب را ایجاد کند. اما مشکل این مقدار کربن، کاهش خواص فیزیکی محصول نهایی است.
محققان دریافتند که درصورت جایگزینی کربن با گرافن، می‌توان هزینه‌ها را کاهش داد. از سوی دیگر، گرافن نسبت به گازها و سیال نفوذناپذیر بوده و این امر خود یک مزیت به شمار می‌رود. محققان این شرکت دریافته‌اند در صورت استفاده از گرافن می‌توان تعداد لایه‌های محصول را کاهش داد.
شرکت ایمیجین آی‌ام (IM) که در تولید گرافن فعالیت دارد، اخیراً ظرفیت تولید خود را به چند تن رسانده است. این شرکت تولید پوشش‌های گرافنی را نیز با موفقیت انجام داده و تا پایان سال جاری این فناوری که قابل ترکیب شدن با محصولات نساجی است، تجاری‌سازی می‌شود.
این دو شرکت قرار است از فناوری پوشش‌های گرافنی برای تقویت ساختار محصولات پلاستیکی استفاده کنند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است