خانه اقتصادیگزارش و تحلیل انتشار برنامه راهبردی سه سال آینده پیشگامی ملی فناوری‌ نانو آمریکا

انتشار برنامه راهبردی سه سال آینده پیشگامی ملی فناوری‌ نانو آمریکا

توسط مدیر سایت
0 نظرات
مرجع پلیمر در بازار ایران: اداره هماهنگی ملی فناوری‌ نانو (NNCO) با افتخار برنامه راهبردی پیشگامی ملی فناوری‌ نانو 2016 را اعلام کرد. این برنامه در ادامه برنامه‌ای است که از سال 2003 آغاز شده و هدف آن توسعه فناوری‌ نانو در آمریکا است. این پیشگامی باید هر سه سال یک بار، برنامه راهبرد خود را به روز رسانی کند.
پیشگامی ملی فناوری‌ نانو، همکاری ملی میان 20 سازمان و دپارتمان فدرال در آمریکا است که دستاوردهای مهمی در حوزه فناوری‌ نانو داشته است. این پیشگامی زیرساخت‌های تراز اول جهانی را برای تعیین مشخصات نانومواد ایجاد کرده است، همچنین تلاش داشته تا ادوات نانومقیاس با استفاده از این زیرساخت‌ها تولید شود. از دیگر برنامه‌های این پیشگامی می‌توان به آموزش ده‌ها هزار متخصص، دانشجو و دانش‌آموخته در حوزه فناوری‌ نانو اشاره کرد که مسؤول تجاری‌سازی محصولات در بخش فناوری‌ نانو هستند.
NNI Strategic Plan
پیشگامی ملی فناوری‌ نانو با صنایعی که به دنبال تبدیل یافته‌های فناوری‌ نانو به محصولات تجاری‌هستند نیز همکاری دارد؛ صنایعی نظیر الکترونیک، کالاهای ورزشی و خودروسازی از جمله این صنایع هستند. از فناوری‌ نانو می‌توان برای تشخیص و بهبود بیماری‌ها استفاده کرد، همچنین از آن در کاوش مریخ نیز استفاده می‌شود.
با نگاهی رو به جلو، فناوری‌ نانو در حال حرکت از تحقیقات پایه به سوی محصولات و ادوات جدید است؛ سامانه‌هایی که روی کیفیت زندگی، اقتصاد و امنیت ملی تأثیر می‌گذارد.
این همکاری مشترک که با کمک پیشگامی ملی فناوری‌ نانو انجام می‌شود، برای یک اکوسیستم تجدیدپذیر ضروری است تا در نهایت دستاوردهای جدیدی در بخش نانومواد و نانوادوات به دست آید. این همکاری می‌تواند در انتقال یافته‌های آزمایشگاهی به بازار مؤثر و مفید باشد.
این برنامه راهبردی براساس همکاری واقع شده و همچین روی دستاوردهای پیشین NNI در توسعه یک اکوسیستم پویا بنا شده تا این پیشگامی را به فاز تازه‌ای وارد کند.
این برنامه اولویت‌های تحقیقاتی در سطوح بالا را که طی سه سال آینده باید دنبال شود، تشریح می‌کند. این برنامه چارچوبی از آنچه را که آژانس‌های مختلف در حوزه فناوری‌ نانو باید دنبال کنند، تبیین می‌کند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است