خانه خبراخبار اقتصادی افزایش 8 میلیون تنی ظرفیت تولید پاراکسیلن چین تا سال 2020

افزایش 8 میلیون تنی ظرفیت تولید پاراکسیلن چین تا سال 2020

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پتروشیمی

مرجع پلیمر در بازار ایران: منابع آگاه اعلام کردند: گروه رونشنگ و گروه تونگکان و سایر شرکت های چینی در حال ساخت یک مجموعه پالایشگاهی و پتروشیمی یکپارچه درجزیره ژوشن (Zhoushan) چین واقع در استان چجیانگ این کشور هستند که انتظار می رود تا سال 2020 ظرفیت تولید پاراکسیلن (PX) چین را تا هشت میلیون تن در سال افزایش دهد.
این منابع افزودند: مطابق برنامه مجموعه یادشده تا سال 2020 به بهره برداری می رسد. فاز اول این پروژه شامل تکمیل افزایش ظرفیت چهار میلیون تنی پاراکسیلن تا پایان سال 2018 میلادی است و در فاز دوم و ظرف دو سال چهار میلیون تن ظرفیت جدید افزوده می شود. عملیات ساخت و ساز این مجموعه پالایشگاهی و پتروشیمی در حال حاضر آغاز شده است و پیش بینی می شود ظرفیت پالایش آن به 40 میلیون تن در سال برسد.

پتروشیمی

مجموعه جدید شامل یک مجتمع تولید مونومر استایرن با ظرفیت یک میلیون و 800 هزار تن در سال و یک مجتمع تولید استون خواهد بود و این بدین معنی است که بیشتر بنزن تولیدی در همین مجموعه مصرف می شود.
بر اساس این گزارش، انتظار می رود واردات سالانه پاراکسیلن چین در سال 2016 به بیش از 12 میلیون تن برسد. اما با بهره برداری از طرح های توسعه ای درنظر گرفته شده برای افزایش ظرفیت تولید این محصول در بازار داخلی تا سال 2020، انتظار می رود حجم واردات به شدت کاهش یابد.
چین بزرگترین تولیدکننده و مصرف کننده پاراکسیلن و پلی استر در جهان به شمار می رود. این محصولات ماده اولیه برای تولید الیاف هستند.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است