خانه خبراخبار علمی پژوهشی تکنولوژی چاپ سه بعدی را برای طراحی و تولید شمع های تزئینی و روشنایی

تکنولوژی چاپ سه بعدی را برای طراحی و تولید شمع های تزئینی و روشنایی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پرینت 3d

مرجع پلیمر در بازار ایران: ‘فرانک ستوده’ در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: تولید شمع به روش چاپ سه بعدی، یک اقدام جدید است که برای اولین بار در کشور اجرا کرده ایم. وی افزود: با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی، هر قطعه را به دلخواه طراحی کرده و از طریق دستگاه، پرینت می گیریم، سپس با توجه به زوایای قطعه، قالب آن را ساخته و شمع را تولید می کنیم.
ستوده درباره ویژگی های شمع تولید شده به روش چاپ سه بعدی گفت: این شمع ها اشک ریزی کمتری دارد از همین رو آلودگی کمتری برای محیط زیست ایجاد می کند و از پایداری حرارتی بیشتری برخوردار است.
وی مشتری پسندی را از دیگر ویژگی های این محصول دانش بنیان ذکر کرد و گفت: شمع ها با توجه به سلیقه و سفارش مشتری در شکل ها، رنگ ها و اندازه های متنوع تولید می شود.
ستوده خاطرنشان کرد: البته با توجه به اینکه ارتفاع دستگاه پرینتر سه بعدی، تا 20 سانتیمتر است فعلا قادر به تولید شمع هایی با حداکثر ارتفاع 20 سانتیمتر هستیم.

پرینت 3d

این کارآفرین جوان که مراحل ثبت شرکت تولید شمع های چاپ سه بعدی را می گذراند، یادآور شد: در زمان ساخت قطعه، اگر لازم باشد حتما اصلاحاتی در آن انجام می دهیم زیرا می خواهیم محصول نهایی کمترین نقص را داشته باشیم.
چاپ سه بعدی 3D printing که از تکنولوژی های نوین صنعتی دنیا محسوب می شود، روند ساخت اجسام جامد سه بعدی از یک فایل دیجیتالی است.
در این فناوری ایجاد یک شیء سه بعدی با استفاده از روندهای افزودنی انجام می گیرد به گونه ای که محصول نهایی با قرار دادن پی در پی لایه هایی از مواد درست می شود و هر کدام از این لایه ها درواقع یک مقطع نازک افقی از جسم نهایی هستند.
از جمله مزیت های این فناوری می توان به پایین آمدن میزان مصرف انرژی، صرفه جویی در هزینه ها، کاهش ضایعات، سفارشی سازی، در دسترس بودن محصول و تسریع در روند تولید اشاره کرد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است