خانه علمی پژوهشی ذخیره هیدروژن به کمک نوعی پلیمر

ذخیره هیدروژن به کمک نوعی پلیمر

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: گروهی از محققان ژاپنی، نوعی پلیمر نازک تولید کردند که قادر است هیدروژن را جذب و به طور ایمن در جیب لباس ذخیره کند. ساختار این پلیمر به گونه ای است که حتی وقتی از هیدروژن اشباع می شود، می توان بدون هیچ گونه خطری آن را لمس کرد.

hydrogen absorber polymer

البته افراد معدودی نیاز به حمل دائمی هیدروژن دارند، اما با توجه به این که هیدروژن به عنوان جایگزین مناسبی برای سوخت های فسیلی محسوب می شود، ابداع فناوری های جدید و بهبود روش های موجود برای جذب و ذخیره هیدروژن از اهمیت بالایی برخوردار است.
این فناوری جدید، امکان جذب هیدروژن را با استفاده از شیوه هیدروژناسیون الکترولیتی در دمای اتاق فراهم می کند. همچنین کاتالیزوری از جنس ایریدیوم مایع، موجب آزاد شدن هیدروژن در دمای 80 درجه سانتیگراد می شود. در جریان آزمایشات محققان معلوم شد این پلیمر قادر است بدون تغییر چشمگیر، هیدروژن را در چرخه های متعدد جذب و آزاد کند.
فناوری های موجود، برای جذب هیدروژن از جو، نیازمند فشار و دمای بالا هستند و این امر استفاده از آن ها را با مخاطراتی همراه می کند. اما به کارگیری فناوری جدید، هیچ گونه خطر اشتعال یا انفجاری را در پی ندارد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature منتشر شده است.

منبع: ایرنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است