خانه اقتصادیگزارش و تحلیل فیلتر و افزودنی روغن موتور در ردیف بیشترین نانومحصولات صنعت خودرو

فیلتر و افزودنی روغن موتور در ردیف بیشترین نانومحصولات صنعت خودرو

توسط مدیر سایت
0 نظرات
فناوری نانو

مرجع پلیمر در بازار ایران: بررسی‌های بانک محصولات فناوری نانو (NPD) در پایگاه استت‌نانو نشان می‌دهد که لوازم مصرفی و جانبی خودرو (به ویژه فیلتر و افزودنی‌های روغن موتور) بیشترین سهم را در تولید محصولات فناوری نانو صنعت خودرو دارد. آمریکا و آلمان نیز بیشترین سهم در نام‌های تجاری‌ تولیدکننده این محصولات دارند.بررسی‌های بانک محصولات فناوری نانو (NPD) در پایگاه استت‌نانو نشان می‌دهد که لوازم مصرفی و جانبی خودرو (به ویژه فیلتر و افزودنی‌های روغن موتور) بیشترین سهم را در تولید محصولات فناوری نانو صنعت خودرو دارد. آمریکا و آلمان نیز بیشترین سهم در نام‌های تجاری‌ تولیدکننده این محصولات دارند.

 فناوری نانو
زمانی که صحبت از کاربرد فناوری‌نانو در صنعت خودرو می‌شود، نظرها به سوی شیشه‌های خودتمیزشونده یا رنگ‌های ضد خش جلب می‌شود در حالی که اطلاعات ثبت شده در بانک محصولات فناوری نانو (NPD) گواه این حقیقت است که لوازم مصرفی نظیر فیلتر‌های روغن و افزودنی‌های روغن موتور بیشترین سهم محصولات فناوری نانو را داشته‌اند.
بررسی‌های اخیر در بانک NPD نشان می‌دهد که تا پایان ماه آگوست 2016، در مجموع 452 محصول فناوری نانو در صنعت خودرو در این بانک به ثبت رسیده که این محصولات توسط 69 شرکت از 21 کشور جهان تولید شده است.
اروپا با 10 کشور، بیشترین سهم را در شرکت‌های تولیدکننده محصولات فناوری نانو صنعت خودرو دارد و بعد از آن آسیا و اقیانوسیه با 8 کشور و قاره آمریکا با 3 کشور در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.بررسی‌ محصولات این بانک نشان می‌دهد که حدود 85 درصد از کشورهای رصد شده در حوزه تولید افزودنی‌های روغن موتور، روغن گیربکس و احیاکننده‌های بدنه داخلی موتور فعالیت می‌کنند. افزودنی‌های سوخت، بخش صنعتی فیلترها، افزودنی‌های رادیاتور، ضد یخ‌ها، رنگ‌ها و محافظ‌های بدنه خودرو از دیگر انواع محصولاتی هستند که توسط این کشورها به بازارهای جهانی عرضه شده است.بررسی نام‌های تجاری در این بانک نشان می‌دهد که آمریکا و آلمان صاحبان بیشترین تعداد برند در تولید محصولات فناوری نانو صنعت خودرو هستند. در ادامه، نیوزلند، انگلستان، بلژیک و کانادا قرار دارند. جای بزرگانی نظیر فرانسه که از جمله تولیدکنندگان بزرگ خودرو در اروپا هستند، در رده‌های بالای این جدول خالی است. بررسی نام‌های تجاری نشان می‌دهد شرکت‌های Donaldson Company، NANOSKIN Car Care، SONAX GmbH، Nanolex Car Care، MARLY S.A، AMSOIL INC، XADO ، MAX PROTECT LTD، RVS Master و Pyro Products بیشترین تعداد محصول ثبت شده در بانک را دارا هستند. بررسی محصولات این شرکت‌ها نشان می‌دهد که آنها در بخش تولید فیلتر (روغن، بنزین و هوا)، محلول‌های شستشو ( چرخ، شیشه و رنگ) و افزودنی‌های روغن فعالیت دارد.

یکی از پرسش‌های مهم در این حوزه آن است که چه نانوساختارهایی معمولا برای تولید این محصولات استفاده شده است؟

داده‌های بانک NDP حاکی از آن است که نانوذرات دی سولفید تنگستن، فلورین، نانوذرات دی اکسید تیتانیم، دی اکسید سیلیسیم و الماس بیشترین سهم را در تولید محصولات فناوری نانو صنعت خودرو داشته است. این نانوساختارها معمولا برای افزایش ماندگاری، قابلیت تمیزکنندگی، محافظت قطعات، روانکاری، بهبود احتراق، آبگریزی و ایجاد خواص آنتی‌باکتریال به این محصولات اضافه شده‌اند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است