خانه خبراخبار اقتصادی تمایل به افزایش قیمت در پلیمرها

تمایل به افزایش قیمت در پلیمرها

توسط مدیر سایت
0 نظرات
محصولات پتروشیمی

مرجع پلیمر در بازار ایران: روز گذشته معاملات در بورس کالای ایران در شرایطی پیگیری شد که شرکت ملی پتروشیمی هفته قبل قیمت پایه این محصولات را با جهت‌گیری مثبت گزارش کرده بود. تحت‌تاثیر این شرایط دیروز گریدهای زیادی در بورس کالا با شرایط رقابتی معامله شدند و این امر سیگنال حرکت آرام با جهت‌گیری مثبت را در این بازار نشان می‌دهد؛ هر‌چند گزارش‌ها حاکی از آن است که حجم موجودی انبارها بسیار بالاست و این امر برای تغذیه بازار داخلی از معاملات بورس کالا شرایط خوبی را ایجاد کرده است. در این بین روند بازار داخلی نشانگر این موضوع است که این بازار هم به‌شدت در برابر کاهش قیمت مقاومت دارد و حتی با فرض عدم افزایش قیمت‌ها باید منتظر ثبات قیمتی در این بازارها باشیم. نکته دیگری که در این میان می‌توان به آن اشاره کرد، این است که حجم معاملات در 3 هفته اخیر بالا بوده و ثبات نسبی قیمت‌ها نشانگر عرضه و تقاضای متناسب و به تعادل رسیدن این دو شاخص است.

محصولات پتروشیمی

ولی در هفته گذشته قیمت پایه اغلب محصولات پتروشیمی افزایش یافت، بنابراین سیگنال صعودی به کل بازار تزریق شده ولی تمامی این رشد قیمت برای تمامی گریدها خودنمایی نکرده است. با توجه به شرایط شاهد ثبات نسبی قیمت‌ها و فراز و فرود محدود برخی از پلیمرها در بازار آزاد بوده‌ایم. البته عرضه‌های متعادل روز سه‌شنبه در بورس کالا را باید در همین چارچوب ارزیابی کرد. در این بین با تعطیلات هفته آینده باید گفت پیش‌بینی روند رکودی در معاملات هفته آینده باعث شده روز گذشته تمایل خریداران به معاملات تا حدی افزایش یابد و این موضوع امروز در تالار شیمیایی‌ها نیز ممکن است بروز کند. به عقیده کارشناسان هفته آینده قیمت‌های جدید محصولات پتروشیمی نیز اعلام می‌شود که با توجه به جهت‌گیری مثبت بازار دلار می‌توان باز‌هم پیش بینی کرد قیمت‌ها افزایش یابند. روز گذشته در تالار محصولات پتروشیمی پلی‌اتیلن سبک خطی AA0209 همانند همیشه یکی از کالاهای جذاب بازارهای دیروز به‌شمار آمد که با تقاضایی در حدود 6 هزار تن در مقابل عرضه 4 هزارو 400 تنی روبه‌رو شد و در نهایت با اختلاف قیمتی 150 تومانی با قیمت نهایی در حدود 4 هزار تومان کار خود را در تالار نقره‌ای به پایان رساند. علت تقاضای همیشگی این گرید آن است که در تولید بیشتر محصولات شیمیایی مقدار کمی از این گرید استفاده می‌شود. از دیگر کالاهای جذاب و پر التهاب دیروز می‌توان به پلی‌استایرن‌ها در دو گرید مختلف اشاره کرد. پلی‌استایرن مقاوم 7240 با تقاضایی هزار و 65 تنی در مقابل عرضه‌ای 750 تنی قرار گرفت و در نهایت با اختلاف قیمت چشمگیر 600 تومانی با قیمتی در حدود 5 هزار تومان معامله شد. این در حالی است که پلی‌استایرن معمولی 1540 با اختلاف هزار و 500 تنی میان عرضه و تقاضا مواجه شد و در نهایت با اختلاف قیمت 200تومانی با قیمت 4 هزار و 300 تومان کار خود را در بازارهای معاملاتی به پایان رساند. از دلایل مهم این اتفاق می‌توان به جذاب بودن این کالا برای متقاضیان اشاره کرد و این در حالی است که در طرف دیگر به دلیل انحصاری بودن پتروشیمی‌های عرضه‌کننده، عرضه‌ها آن‌طور که باید و شاید نیاز بازار را تامین نکردند. البته نکته لازم به ذکر این است که خط تولید این محصول در مجتمع‌های پتروشیمی در حال گسترش است.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است