خانه خبراخبار اقتصادی مدیر عامل پتروشیمی کارون از آغاز فروش نخستین محموله عایق های حرارتی در بورس خبر داد

مدیر عامل پتروشیمی کارون از آغاز فروش نخستین محموله عایق های حرارتی در بورس خبر داد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پتروشیمی کارون

مرجع پلیمر در بازار ایران: مهندس علیرضا صدیقی زاده مدیر عامل شرکت پتروشیمی کارون با اعلام این خبر، افزود: به همت همکارانم در بخش های مختلف شرکت پتروشیمی کارون، حدود 200 تن محصول MDI تولید شده است که پس از بشکه گیری تا هفته آینده، نخسین فروش بورسی محصولات MDI آغاز می شود.

پتروشیمی کارون
مهندس صدیقی زاده افزود: پایداری در تولید یکی از مهم ترین رکن های اساسی در صنعت پتروشیمی به حساب می آید و این امر خوشبختانه توسط متخصصین خلاق و با دانش این شرکت به سرانجام رسیده است و این مرحله نیز به پایان رسیده و به یاری پروردگار از طریق کاهش قیمت تمام شده محصولات در مرحله “سود آوری” قرار داریم.
وی با اشاره به تشکیل اداره تحقیق و توسعه شرکت پتروشیمی کارون تاکید کرد: با تشکیل اداره تحقیق و توسعه در پتروشیمی کارون به دنبال داخلی سازی کاتالیست ها و مواد شیمیایی و کاهش قیمت تمام شده برای مصرف هستیم و این واحد نقش بسزایی را ایفا می کند.
مدیر عامل شرکت پتروشیمی کارون با اشاره به راه اندازی واحد MDI بیان داشت: با تکیه بر دانش و توان متخصصان داخلی توانستیم فاز دوم شرکت پتروشیمی کارون را بدون حضور شرکت های اروپایی راه اندازی کنیم که این امر نشان از اقتدار و تلاش همکارانم است.
وی اضافه کرد: از پنج واحد عملیاتی پروژه MDI چهار واحد آن در مدار سرویس قرار گرفته، و تنها یک واحد آن به یاری خداوند در هفته آینده راه اندازی و محصول آن به بازار عرضه خواهد شد.
وی در خصوص شرایط پس از برجام در صنعت پتروشیمی تصریح کرد: برجام فضای مناسبی را برای ما ایجاد کرده است و اگر چه طرف مقابل پیمان شکنی می کند اما شرکت های کوچک همچون پتروشیمی کارون بهره مندی خود را خواهند داشت.
مهندس علیرضا صدیقی زاده در ادامه افزود: در گذشته اگر می خواستیم قطعه ای را از اروپا وارد کنیم مجبور بودیم از طریق چندین واسطه و با صرف هزینه های هنگفت نیازهای خود را تامین نماییم اما خوشبختانه اکنون در شرایط پس از برجام به راحتی می توانیم محصولات خود را از بازارهای اروپایی خریداری و بدون هیچ واسطه ای وارد کشور کنیم.
وی خاطرنشان کرد: شرایط پس از برجام فرصتی است که مدیران ما به راحتی می توانند بهره مندی هر چه بیشتر را مهیا کنند و در این میان نیز بسیاری از مشکلات همچون تامین مواد اولیه و دست واسطه ها از این بازارها کوتاه خواهد شد.
مهندس علیرضا صدیقی زاده با اشاره به توسعه این شرکت گفت: اولویت فروش محصولات شرکت پتروشیمی کارون به بازار داخل کشور است و چنانچه محصولات مازاد داشته باشیم به خارج از کشور صادر خواهیم کرد چرا که رضایت صنعت داخلی کشور برای ما یک اولویت به حساب می آید.
شایان ذکر است شرکت پتروشیمی کارون اولین تولید کننده ایزوسیاناتها در خاورمیانه است. این شرکت در سال ۱۳۸۱ توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و با شراکت شرکت ” کماتور سوئد ”و “هانزاشیمی آلمان” تاسیس و در اسفند ماه ۱۳۸۷ به دست وزیر نفت ایران رسماً افتتاح شد.
پتروشیمی کارون با استفاده از گازهای کلر، منواکسیدکربن، هیدروژن و نیز تولوئن و اسید نیتریک قادر است انواع محصولات پایه‌ای و اصلی پتروشیمی، شامل انواع ایزوسیانات‌ها که دارای ارزش افزوده بالاتر است با کیفیت مناسب تولید و به بازارهای داخلی وخارجی عرضه نماید.
محصول اصلی این شرکت ۴۰۰۰۰ تن در سال تولوئن دی ایزوسیانات (TDI) است.
همچنین محصولات و خدمات این شرکت جهت برآورده ساختن نیازهای صنایع پایین دستی داخلی به مواد اولیه طراحی گردیده و این شرکت قادر است در بازار جهانی محصولات ایزوسیانات نیز به رقابت بپردازد.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است