خانه علمی پژوهشی تولید پلیمرهای عملکردی جدید از طریق چاپ سه بعدی

تولید پلیمرهای عملکردی جدید از طریق چاپ سه بعدی

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

پژوهشگران دانشگاه ملبورن موفق به توسعه پلیمرهایی هوشمند (یا پلاستیک‌ها) از طریق چاپ سه بعدی شده‌اند که قادر به انجام عملکردی خاص می‌باشند، این پلیمرها ارزان‌تر، پاک‌تر و در دسترس‌تر نسبت به قبل هستند.

به طور مثال یکی از کاربردهای این پلیمرها تمیز کردن سموم محیطی(تسریع بخشیدن به واکنش‌های شیمیایی توسط اضافه کردن کاتالیست برای تصفیه آلودگی‌های محیطی و کنترل جریان) می‌باشد. این مواد در انواع مختلف چاپگرهای سه بعدی به صورت مقرون به صرفه می‌تواند چاپ شود.

پلیمرهای عملکردی

در این روش چالش‌های بسیاری اعم از شیمی و خواص رشته‌های تولیدی، تعیین خواص حرارتی و بهینه سازی شرایط تولید وجود دارد. ابتدا رشته‌های پلیمری تولید شده به دستگاه چاپگر تغذیه شده، سپس ذوب می‌شود و در نهایت چاپ سه بعدی صورت می‌گیرد.

در این روش کاتالیست‌های پلیمری که از طریق چاپ سه بعدی تولید شده‌اند در درون محلول‌های آلوده قرار می‌گیرند و پس از مرور زمان باعث حذف آلودگی‌ها و روشن‌تر شدن محلول می‌گردند.

دانلود کامل مقاله:

Three-Dimensional Printing of pH-Responsive and Functional Polymers on an Affordable Desktop Printer

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است