خانه علمی پژوهشی چینی‌ها هم در جمع تولید کنندگان تایر گرافنی خودرو قرار گرفتند

چینی‌ها هم در جمع تولید کنندگان تایر گرافنی خودرو قرار گرفتند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
گرافن
مرجع پلیمر در بازار ایران: شانگدونگ هنگیو تکنولوژی (Shangdong Hengyu Technology)، یکی از تولیدکنندگان تایر خودرو، اعلام کرد که تایرهای جدیدی با استفاده از گرافن تولید کرده است. شرکت‌های دیگری نیز از گرافن برای ساخت تایر استفاده کرده‌اند. از میان آن‌ها می‌توان به شرکت ویتوریا (Vitorria) اشاره کرد. این شرکت که برای دوچرخه‌ها تایر تولید می‌کند، اخیراً تایرهای جدیدی با استفاده از گرافن تولید کرده است. سنچر تایر (Sentury Tire) نیز یکی از شرکت‌های در حال رشد در چین است که اقدامی مشابه انجام داده است.
bicycle-tire
شرکت شانگدونگ فرمولاسیون جدیدی برای ساخت تایر ارائه کرده است که در آن گرافن موجب افزایش کارکرد و عملکرد شده‌است. در این فرمولاسیون مقادیر بسیار کم از گرافن به تایر افزوده می‌شود، اما با همین مقدار کم، نرخ خستگی تایر به شدت کاهش خواهد یافت به طوری که 25 درصد کمتر می‌شود. این در حالی است که قدرت کشش تایر بیش از دو برابر افزایش می‌یابد.
این محصول در نمایشگاه GraphChina 2016 به نمایش گذاشته شده‌است. اما چقدر این تایر تا رسیدن به بازار فاصله دارد؟
براساس اخبار منتشر شده، آزمون‌‌های جاده‌ای این لاستیک در حال پایان یافتن بوده و بازاریابی آن در حال آغاز شدن است.
مواد گرافنی مورد استفاده در این محصولات، از شرکت سیکس المنت متریال تکنولوژی (Sixth Element Materials Technology) تامین شده‌است؛ شرکتی که در شانگژو چین قرار دارد و یکی از تولیدکنندگان گرافن، اکسیدگرافن و محصولات مرتبط با گرافن است. از این گرافن‌ و مشتقات گرافنی در طیف وسیعی از حوزه‌ها استفاده می‌شود که از آن جمله می‌توان به آغازگر رنگ‌ها، پوشش ضدخوردگی، فیلم‌های سنتزی و باتری‌ها اشاره کرد. با این حال، بیشترین تمرکز روی حوزه پوشش‌دهی، پلیمر، لاستیک و باتری است.
این شرکت اخیراً دفتر فروش خود را در اروپا راه‌اندازی کرده است و با شرکت‌هایی نظیر باسف و گلیتا همکاری مشترک دارد. هدف از این کار، واگذاری امتیاز فروش به این شرکت‌هاست. سیکس المنت قصد دارد تا کسب‌وکارهای جدیدی را راه‌اندازی کند که این کار را با شرکت‌های اروپایی، آفریقایی و آسیایی انجام خواهد داد. این شرکت در سال 100 تن گرافن تولید می‌کند و قرار است با نصب و راه‌اندازی تجهیزات جدید، این رقم را افزایش دهد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است