خانه خبراخبار علمی پژوهشی گرید پزشکی PEEK/PAEK جایگزین فلزات در تجهیزات جراحی

گرید پزشکی PEEK/PAEK جایگزین فلزات در تجهیزات جراحی

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

شرکت Solvay موفق به توسعه گریدهای جدید پلی اتر اتر کتون (PEEK) با نام تجاری KetaSpire و پلی آریل اتر کتون با نام تجاری AvaSpire شده است که برای کاربرد در وسایل پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. شرکت Shanghai Reach Medical Instrument با استفاده از این ماده کیت‌های سبک‌تر و مقرون به صرفه‌تر برای جراحی‌های ستون فقرات را انجام می‌دهد.

گرید پزشکی KetaSpire

به گزارش واحد ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، برای چند دهه، فلز ماده انتخابی برای ابزار پزشکی بود چرا که پلاستیک‌های مرسوم قادر به ارائه مدول بالا، مقاومت شیمیایی قوی و سازگاری با روش‌های استرلیزاسیون نبودند. امروزه طیف گسترده‌ای از پلیمرهای تخصصی این واقعیت را تغییر دادند. این مواد نه تنها عملکرد فلزات را دارا هستند، بلکه قادر به ساخت قطعات پیچیده و یکپارچه از طریق قالب‌گیری تزریقی مقرون به صرفه می‌باشند.

به طور معمول، این قطعات از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند. اما هدف شرکت Shanghai کاهش 70 درصدی وزن قطعات و ایجاد خواص مکانیکی مناسبی برای آن‌ها می‌باشد. دو پلیمر زیست سازگار شرکت Solvay مقاوم در برابر خستگی و سازگار با روش‌های استرلیزاسیون بر پایه مواد شیمیایی، بخار و حتی اشعه گاما می‌باشند.

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است