خانه خبراخبار اقتصادی عملکرد هفت ماهه صنعت پتروشیمی

عملکرد هفت ماهه صنعت پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Petrochemical pic

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی،گزارش های آماری عملکرد کل صنعت پتروشیمی نشان می دهد، این صنعت ارزش آفرین در مهره ماه امسال بیش از سه میلیون و هشتصد هزار تن تولید داشته است که از این میزان یک میلیون و 124 هزار تن به فروش داخلی (به ارزش 22904.3 میلیارد ریال)، یک میلیون و 557 هزار تن (به ارزش584.4 میلیون دلار) به صادرات اختصاص یافته است.
همچنین، با در نظر گرفتن نرخ تسعیر ارز 31 هزار ریال مجموع فروش کل این صنعت در اولین ماه پاییزی امسال، دو میلیون و 681 هزار تن (به ارزش 1323.3 میلیون دلار) بوده است.
گفتنی است، به ترتیب مجتمع های پتروشیمی ارومیه، شیراز، رجال، بیستون، فن آوران، پلیمرکرمانشاه،کربن ایران، تبریز،لاله، خراسان، غدیر، قائد بصیر واهتمام جم به ترتیبب بالاترین عملکرد تولید در این ماه را محقق کرده اند.

Petrochemical pic
عملکرد هفت ماهه تولید صنعت پتروشیمی
تولید واقعی صنعت پتروشیمی از ابتدای سال تا مهرماه بالغ بر 28 میلیون و 753 هزار تن بوده است که این میزان تولید نسبت به ظرفیت اسمی 73 درصد و نسبت به برنامه تولید 84 درصد رشد داشته است.
از میزان کل تولید این صنعت در مدت یاد شده فوق، سهم 20 مجتمع پتروشیمی در منطقه ماهشهر بیش از 10 میلیون و 228 هزارتن، 14 مجتمع پتروشیمی در منطقه عسلویه 12 میلیون و 866 هزار تن و سهم 19 مجتمع پتروشیمی در سایر مناطق کشور 5 میلیون و 658 هزار تن بوده است.
عملکرد هفت ماهه بازرگانی صنعت پتروشیمی
فعالیت های بازرگانی صنعت پتروشیمی در هفت ماهه امسال حاکی از فروش کل بیش از 20 میلیون و 471 هزار تن بود که از این میزان سهم فروش داخلی 8 میلیون و 728 هزار تن و سهم صادرات نیز 11 میلیون و 742 هزار تن است.
بر اساس این گزارش، از مجموع فروش داخلی در هفت ماهه امسال سهم مجتمع های پتروشیمی منطقه ماهشهر 3 میلیون و 306 هزار تن، سهم مجتمع های واقع در عسلویه بیش از 4 میلیون تن و مجتمع های مستقر در سایر مناطق یک میلیون و 415 هزار تن بوده است.
در بخش صادرات پتروشیمی نیز سهم ماهشهر دو میلیون و 954 هزار تن، سهم عسلویه 6 میلیون و 665 هزار تن و سهم مجتمع های سایر مناطق کشور دو میلیون و 122 هزار تن بود.
ارزیابی فروش در ماه مورد گزارش نشان می دهد که پتروشیمی زاگرس از نظر مقدار و پتروشیمی نوری از نظر ارزش بالاترین عملکرد صادراتی را به خود اختصاص داده اند.
همچنین، پتروشیمی بندر امام از نظر مقدار و پتروشیمی پارس از نظر ارزش، شرکت های فعال دربخش فروش داخلی بودند.

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است