خانه خبراخبار اقتصادی آفریقا ، بازار استراتژیک محصولات پتروشیمی خاورمیانه

آفریقا ، بازار استراتژیک محصولات پتروشیمی خاورمیانه

توسط مدیر سایت
0 نظرات
محصولات پتروشیمی

مرجع پلیمر در بازار ایران: براساس اظهارات مدیرعامل لیوندل بازل، بازارهای آفریقا- آسیا در آینده مهمترین بازار مصرفی محصولات پتروشیمی پلیمری بوده و از پتانسیل بالای کسب و کار برخوردارند.
نشست پنجاهمین جلسه انجمن پتروشیمی اروپا (EPCA) در بوداپست، از چشم انداز رو به رشد آینده صنعت پتروشیمی در آسیا و آفریقا خبر داد و شرکت های آلمانی برای خرید تولیدات پلی پروپیلن (PP) و پلی اتیلن (PE) افریقا اعلام آمادگی کردند..

محصولات پتروشیمی
تاکنون از آفریقا تنها به عنوان یک بازار مرزی استفاده می شد اما پیش بینی می شود که درآینده به قطب جدید پتروشیمی دنیا تبدیل شود. این درحالی است که وضعیت سیاسی و امنیتی امروز آفریقا مانع از رسیدن این کشورها به استفاده از حداکثر پتانسیل کسب و کار شده است. تولید کنندگان اروپایی امیدوارند که این موانع امنیتی و سیاسی در آینده نزدیک برطرف شده و آنها بتوانند منافع خود را از طریق آفریقا تامین کنند.
بعضی از تولید کنندگان تلاش می کنند تا سهمی از بازار مصرف افریقا بدست آورند به همین منظور سعی می کنند تا محصولات خود را با قیمت‌های جذاب یا پایین تر از بازارهای دیگر ارائه کنند. البته معضل نبودن امنیت پرداخت در افریقا موجب شده که تولید کنندگان در بازارهای کلیدی آفریقا مانند نیجریه و مصر شرایط پرداخت را در هنگام عقد قرارداد به دقت بررسی کنند.
یک پخش کننده بین المللی معتقد است: شاید آفریقا از نظراستراتژیک یک بازار کلیدی باشد اما اعتبار خریداران آن جای سوال دارد و بسیاری از شرکت ها نتوانستند صورت حساب خود را وصول کنند.
بر اساس این گزارش، فقدان ارز خارجی درنیجریه موجب شده تا تبادلات مالی در این کشور در بعضی موارد با تاخیر 2 تا 3 ماهه انجام شود. همچنین نبود ارز خارجی در بازار پولی مصر باعث شده که دلار در بازار سیاه مبادله شود و دلار امریکا تقریبا با دو نرخ رسمی تبادل می شود.
با وجود اینکه مصر و نیجریه دو بازار صادراتی اصلی در آفریقا هستند اما شرکته ا با توجه به برخی مشکلات برای سرمایه گذاری های بلند مدت، کمی تردید دارند.
یک تولید کننده PP از ایران بازار صنعت پتروشیمی آفریقا را بسیار رو به رشد توصیف کرد و گفت نسبت به فروش PP در آفریقا اقدام کردیم اما در حال حاضر هیچ تولید کننده ای برای خرید اعلام آمادگی نکرده است.
با این وجود بعید است که ایران بخواهد به جای معامله با آسیا و اروپا سطح مبادلات خود را با آفریقا توسعه دهد.در حالی که محصولات پتروشیمی ایالات متحده در غرب و شمال آفریقا دیده شده است و حتی ازبکستان هم برای فروش پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) در بازار کنیا اقدام کرده است.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است