خانه علمی پژوهشی تبدیل آدامس جویده به الاستومرهای‌ گرمانرم

تبدیل آدامس جویده به الاستومرهای‌ گرمانرم

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

شرکت Teknor Apex موفق به توسعه فناوری برای تبدیل باقی‌مانده آدامس جویده شده به مواد اولیه برای تولید الاستومرهای گرمانرم  (TPE) شده است.

تبدیل آدامس جویده به الاستومرهای‌ گرمانرم

به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، شرکت Gumdrop متخصص در بازیافت ضایعات آدامس جویده می‌باشد. این شرکت برنامه‌ای جهت استفاده از آدامس جویده شده در تولید موادی اجرا کرده است که Gum-Tec™ نامیده می‌شود. این شرکت با پیوستن به  Teknor Apex در تلاش است که ترکیباتی از 500000 تن ضایعات در صنعت آدامس تولید کند.

هدف از این چالش ارائه روش‌های فرمولاسیون و ساخت برای تولید ترکیباتی در مقیاس تجاری می‌باشد که بتوانند در کاربردهای به خصوصی مورد استفاده قرار گیرند. از جمله خواص این ترکیبات می‌توان به الاستیسیته بهینه شده، مانایی فشاری، خواص کششی و سایر خواص مکانیکی و همچنین فرآیند پذیری اشاره کرد.

این ضایعات آدامس تا 30 درصد قابل تبدیل شدن به ترکیبات الاستومرهای گرمانرم می‌باشد. این ترکیبات جدید به آسانی رنگ پذیر و قابل بازیافت می‌باشند.

از کاربردهای تجاری ترکیبات Gum-Tec™ استفاده در چکمه‌های Wellington و کفی‌های کفش می‌باشد. از دیگر کاربردهای آن می‌توان به ضربه گیر خودرو، درزگیر پنجره، بند ساعت مچی، دسته مسواک و… اشاره کرد.

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است