خانه علمی پژوهشی عرضه پلیمر تقویت شده‌ برای استفاده در چاپ سه بعدی

عرضه پلیمر تقویت شده‌ برای استفاده در چاپ سه بعدی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو: گرافن تری‌دی‌لب (Graphene 3D Lab) شرکتی است که همان‌طور که از نام‌اش پیداست در حوزه تولید و فروش مواد گرافنی فعالیت دارد. این شرکت مواد گرافنی مورد استفاده در چاپ سه بعدی را تولید و به بازار عرضه می‌کند. گرافن ماده جالب توجهی بوده که در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها به دنبال استفاده از آن هستند. با این حال، شرکت گرافن تری‌دی‌لب فعالیت خود را به گرافن محدود نکرده است. این شرکت روی ساخت مواد معمولی چاپ سه بعدی نیز کار می‌کند مواد غیرگرافنی که به‌صورت رایج در صنعت تولید می‌شوند.
3dprinter
از مواد غیرگرافنی که گرافن تری‌دی‌لب روی آن کار می‌کند می‌توان به ترکیبات مغناطیسی اشاره کرد. این شرکت فیلامنت‌های PLA نیز تولید می‌کند که اخیرا اقدام به راه‌اندازی خط تولید فیلامنت‌های انعطاف‌پذیر کرده است.
گرافن تری‌دی‌لب اخیرا اعلام کرده که مواد انعطاف‌پذیر را به فیلامنت‌های رسانا اضافه کرده است. این شرکت فیلامنت‌های انعطاف‌پذیر رسانای TPU را با مواد پلیمری (پلی‌اورتان ترموپلاستیک) که شبیه به لاستیک است، ترکیب کرده و در نهایت کامپوزیت رسانایی ساخته که دارای خواص الکترونیکی جالب توجهی است. از این ماده می‌توان در صنعت الکترونیک انعطاف‌پذیر استفاده کرد.
النا پلیاکوا از مدیران شرکت گرافن تری‌دی‌لب می‌گوید: «ما از این که چنین فیلامنت نوآورانه‌ای را تولید کردیم بسیار خرسند هستیم. این محصول با تجهیزات موجود در کارخانه ما تولید شده و ماحصل تحقیقات گسترده‌ای است که توسط محققان گرافن تری‌دی‌لب انجام شده‌است. این فناوری فرصت‌های تازه‌ای برای تولید محصولات جدید ارائه می‌کند و در نهایت می‌توان مواد برای چاپ سه بعدی تولید کرد، موادی که هم رسانا و هم انعطاف‌پذیر باشد.»
از این ماده جدید می‌توان در حوزه‌های مختلف نظیر حسگرهای انعطاف‌پذیر و الکترودهای انعطاف‌پذیر استفاده کرد و در نهایت ادوات الکترونیکی قابل پوشیدن تولید نمود.
این محصول به‌صورت ورقه‌ای به قطر 1.75 میلیمتر به رنگ سیاه و با قیمت 45 دلار برای بسته‌های 100 گرمی به بازار عرضه شده‌است. این دومین فیلامنت گرافن تری‌دی‌لب است که به بازار عرضه شده‌است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است