خانه خبر تولید سلول خورشیدی پلاستیکی با استفاده از افزودنی مواد غذایی

تولید سلول خورشیدی پلاستیکی با استفاده از افزودنی مواد غذایی

توسط ایمان علیزاده
0 نظرات

محققان دانشگاه کارولینای شمالی و آکادمی علوم چین موفق به تولید سلول‌های خورشیدی پلاستیکی نیمه چاپی و کارآمد بدون استفاده از حلال‌های هالوژنی مضر برای محیط زیست شده‌اند. این سلول‌های خورشیدی در دمای اتاق ساخته می‌شوند و قابل تولید در مقیاس بزرگ صنعتی می‌باشند.

سلول خورشیدی پلاستیکی

به گزارش گروه ترجمه و تهیه محتوا مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت)، سلول‌های خورشیدی به دلیل سبک وزنی، انعطاف پذیری، شفافیت و ارزانی ساخت بسیار محبوب هستند. متاسفانه حلال‌های حاوی هالوژن که برای ساخت آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، مانعی برای تولید آن‌ها در مقیاس بزرگ صنعتی می‌باشند. این محلول‌ها برای اطمینان از اینکه مورفولوژی یا ساختار سلول‌های خورشیدی باعث افزایش حداکثری بهره‌وری انرژی آن‌ها می‌شود، از اهمیت زیادی برخوردارند، اما این محلول‌ها برای طبیعت خطرناک هستند. علاوه بر این استفاده از این نوع مواد شیمیایی نیاز به یک محیط کنترل شده دارد که باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود.

محققین از متیل آنیزول (o-MA) به عنوان حلال استفاده نمودند. O-MA به عنوان یک طعم دهنده در مواد غذایی استفاده می‌شود و برای انسان غیر سمی می‌باشد. آن‌ها مورفولوژی سلول‌ خورشیدی را با استفاده از روش اشعه X مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که سلول خورشیدی مبتنی بر o-MA دارای مورفولوژی، کریستالیتی و عملکردی مشابه با سلول حاوی هالوژن می‌باشد.

دانلود کامل مقاله:

High Performance Organic Solar Cells Processed by Blade Coating in Air from a Benign Food Additive Solution

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است