خانه اقتصادی کویت برای توسعه مجموعه های یکپارچه پتروشیمی- پالایشگاهی سرمایه گذاری می کند

کویت برای توسعه مجموعه های یکپارچه پتروشیمی- پالایشگاهی سرمایه گذاری می کند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
خبر

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از نیپنا، رسانه های کویتی به تازگی اعلام کردند: وزارت تجارت و صنایع این کشور با طرح پیشنهادی شرکت دولتی نفت کویت (KPC) مبنی بر ایجاد یک شرکت زیرمجموعه برای توسعه و اجرای پروژه های مجموعه های پالایشگاهی و پتروشیمی یکپارچه موافقت کرده است.

Iran petrochemical plant

شرکت جدید موسوم به صنایع پتروشیمی متمرکز کویت (Integrated Petrochemical Industries) که برای شروع به کار خود سرمایه ای حدود 6 میلیارد دلار در اختیار خواهد داشت؛ قرار است تعداد زیادی طرح عظیم را در حوزه صنایع پایین دستی اجرایی کند. از جمله می توان به احداث مجموعه پالایشگاهی و پتروشیمی یکپارچه الزور (Al-Zour) با ظرفیت 615 هزار بشکه در روز و یک ترمینال جدید واردات ال ان جی (LNG) اشاره کرد. مجموعه پالایشگاهی-پتروشیمی الزور پروژه ای گرین فیلد (greenfield) به شمار می رود.

شرکت ملی نفت کویت (KNPC) که یکی دیگر از زیرمجموعه های شرکت نفت کویت محسوب می شود؛ در حال پیشبرد مراحل اولیه ساخت پالایشگاه یادشده است که انتظار می رود ظرفیت پالایش کویت را به یک میلیون و 400 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

شرکت نفت کویت هلدینگی متشکل از هشت شرکت زیرمجموعه است که پروژه های متنوعی را در حوزه انرژی و صنایع پتروشیمی این کشور اجرایی می کند. بر اساس گزارش کویت تایمز انتظار می رود بخشی از سهام شرکت تازه تاسیس برای فروش به عموم اختصاص یابد.

انس الصالح، سرپرست وزارت نفت کویت، در ماه ژوئیه اعلام کرده بود که دولت این کشور قصد دار بخش اندکی از سهام شرکت های زیرمجموعه دولتی را ظرف چهار سال آینده واگذار کند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است