خانه خبراخبار علمی پژوهشی تولید ساده و ارزان گرافن در ماکروویو

تولید ساده و ارزان گرافن در ماکروویو

توسط مدیر سایت
0 نظرات
گرافن
مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از ستاد ویژه فناوری نانو: یافته‌های اخیر محققان دانشگاه راتگرز نشان می‌دهد که به زودی می‌توان از گرافن در نسل جدید ادوات الکترونیکی استفاده کرد. یافته‌های این گروه تحقیقاتی نشان می‌دهد که می‌توان به سادگی گرافن تولید کرد؛ این کار با استفاده از یک دستگاه ماکروویو قابل انجام است.
گرافن
پژوهشگران دانشگاه راتگرز نشان دادند که با استفاده از یک روش ساده و با بهره‌گیری از ماکروویو می‌توان گرافن با کیفیت بالا تولید کرد. این بدان معناست که امکان صرفه‌جویی میلیون‌ها دلار هزینه برای ساخت ترکیبات جدید به‌منظور استفاده در ادوات الکترونیکی وجود دارد.
این کشف محققان، به‌صورت گروهی توسط تیمی از دانشجویان انجام شد. گرافن ماده‌ای با پتانسیل بالا به‌منظور استفاده در صنعت الکترونیک است. این ماده 100 برابر مستحکم‌تر از فولاد بوده و هدایت الکتریکی بهتری نسبت به مس دارد. گرافن از ترکیب مادر خود یعنی گرافیت نیز استحکام بالاتری دارد. گرافیت سرمنشاء ماده سختی نظیر الماس است که به‌عنوان سخت‌ترین ماده موجود در طبیعت شناخته می‌شود.
روش‌های مختلفی برای تولید گرافن وجود دارد، اما بیشتر آن‌ها نیازمند مواد شیمیایی بسیار خورنده هستند. مثلاً باید به گرافیت ترکیبات اکسیژن‌دار اضافه کرد که این کار موجب تولید گرافن‌هایی می‌شود که از هدایت الکتریکی پایینی برخوردار هستند.
این روش جدیدی که محققان ارائه کردند در زیر امواج 1000 وات ماکروویو، گرافن می‌شود. اکسید گرافن حتی اگر به مدت یک ثانیه نیز در معرض این امواج قرار گیرد، اکسیژن خود را از دست داده و به گرافن تبدیل می‌شود.
حمایت مالی این پروژه توسط مؤسسه ملی علم انجام شده‌است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است