خانه خبر نخستین طرح تولید پیگمنت تیتانیم را راه‌اندازی می شود

نخستین طرح تولید پیگمنت تیتانیم را راه‌اندازی می شود

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پیگمنت تیتانیم

مرجع پلیمردربازارایران:  نخستین طرح نیمه صنعتی تولید پیگمنت تیتانیم را در نیمه نخست امسال راه‌اندازی می‌کند .

مراد‌علی منظری‌توکلی با بیان این مطلب اظهار کرد: طرح احداث واحد پایلوت تیتانیم کهنوج با ظرفیت روزانه 2 تن پیگمنت (دی‌اکسید تیتان)، از جمله طرح‌های ایمیدرو است که میزان پیشرفت فیزیکی آن تا پایان خرداد به بیش از 82 درصد رسیده و اکنون در مرحله نصب تجهیزات است.پیگمنت تیتانیم

وی ادامه داد: هزینه ریالی و ارزی احداث این واحد به ترتیب حدود 16 میلیارد ریال و 2 میلیون و 40 هزار یورو است که در این مرحله، 40 نفر به‌طور مستقیم به کار اشتغال پیدا می‌کنند. این طرح با مشارکت یک شرکت ارمنستانی پیش می‌رود.

مجری طرح احداث واحد نیمه صنعتی تیتانیم کهنوج با اشاره به اجرای «طرح صنعتی فرآوری تیتانیم» از سوی ایمیدرو، اظهار کرد: اکنون مشاور طرح انتخاب شده و ارزیابی کیفی برای احداث واحدهای کنسانتره و سرباره تیتانیم صورت گرفته و در مرحله اجرای مناقصه هستیم. اسناد مناقصه نیز به شرکت‌های واجد شرایط تحویل شده و پیش‌بینی‌ می‌کنیم در مرداد جاری برنده مناقصه اعلام شود.

او بیان کرد: مدت زمان اجرای این طرح از زمان انتخاب پیمانکار و ابلاغ قرارداد، 36 ماه است.

منظری توکلی تصریح کرد: ظرفیت تولید این طرح، 130 هزار تن کنسانتره و 70 هزار تن سرباره پیگمنت است که برای 500 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند. هزینه پیش بینی شده برای این طرح توسط کمیته سرمایه‌گذاری ایمیدرو، 340 میلیارد تومان است . به گفته وی، معدن تیتانیوم کهنوج، 150 میلیون تن ذخیره قطعی و 400 میلیون تن ذخیره احتمالی دارد.

بنا به این گزارش، پیگمنت (دی اکسید تیتان) در صنایع رنگ‌سازی کاربرد دارد که اکنون حدود 50 هزار تن از خارج کشور وارد می‌شود.

منبع: irannewsletter.ir

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است