خانه خبراخبار اقتصادی نشانه های صعودی در بازار داخلی و خارجی

نشانه های صعودی در بازار داخلی و خارجی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
chart increase

مرجع پلیمر در بازار ایران: بازارهای داخلی پس از روزهای تعطیل هفته گذشته از امروز فعالیت خود را آغاز خواهند کرد که البته خودنمایی تقاضای تجمیع شده در روزهای اخیر در کنار وضعیت عرضه‌ها و قیمت‌های پیشنهادی، نوید روزهایی بهتر را با افزایش حجم معاملات ارائه می‌کند. هرچند نیمی از هفته گذشته در تعطیلات و ایام عزاداری سپری شد، ولی باز هم بازارهای کالایی داخلی و بین‌المللی با رخدادهای مهمی روبه‌رو شدند که البته غالب آنها، در هفته جاری تاثیرات اصلی خود را نمایان خواهند ساخت. در بازار فولاد داخلی و حتی بین‌المللی، وضعیت برای تغییر شکل بازار و همچنین تغییر جهتی مهم آماده است. در بازار محصولات پتروشیمی با کاهش عرضه پلیمرها در بورس کالا، حجم معامله و همچنین میزان تزریق بازار از مواد اولیه کاهش یافته و البته واحدهای تولیدی در صنایع پایین‌دستی، به سمت بهبود حجم تولید متمایل خواهند شد. در بازار محصولات کشاورزی وضعیت نسبتا با ثبات و آرامی را در معاملات این گروه کالایی در بورس کالا شاهدیم؛ هرچند که هنوز هم فضا برای بهبود بیشتر معاملات و ورود عرضه‌های جدید ذرت فراهم بوده و تمامی انتظارات برآورده نشده است. با توجه به موارد بالا در کنار افزایش قیمت مواد غذایی در بازارهای داخلی باید از این پس رخدادهای بازار را با دقت بیشتری مورد توجه و رصد قرار دهیم.

chart increase

با توجه به تمامی این موارد از هم اکنون می‌توان به تلاش عرضه‌کنندگان اصلی برای افزایش قیمت‌ها در هفته پیش رو اشاره کرد که البته بازار هم خود را برای این رخداد آماده کرده است. از سوی دیگر با توجه به تعطیلات هفته گذشته و کاهش حجم معاملات و تجمیع تقاضا در کنار افزایش قیمت‌های جهانی و تاثیرگذاری سیگنال‌های جهانی بر بازار داخلی، از هم اکنون می‌توان به افزایش قیمت‌ها در بازار داخلی با محوریت بخش عرضه امیدوار بود. این در حالی است که با توجه به تجمیع تقاضای هفته‌های اخیر، این احتمال وجود دارد که تقاضا نیز از رشد قیمت‌ها حمایت کرده و البته ترس از رشد قیمت‌های جهانی هم به جذابیت سفته‌بازی‌ها کمک کرده و رشد قیمت‌های پیش رو، زمان بیشتری میهمان این بازار باشد. در هر حال روزهای ابتدایی هفته جاری زمانی برای رصد واقعیت‌های بازار خواهد بود هرچند برای تحلیل دقیق اوضاع، رفتارهای قیمتی و معاملاتی در ساعات ابتدایی بازار، راهگشای رخدادهای پیش‌رو به‌شمار خواهد رفت.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است