خانه خبراخبار علمی پژوهشی پلیمری که در مراحل اولیه بیماری های حاد کلیوی را تشخیص می دهد

پلیمری که در مراحل اولیه بیماری های حاد کلیوی را تشخیص می دهد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
رادیودارو

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از ایرنا، این پلیمر که توسط محققان آکادمی علوم لهستان طراحی و ساخته شده است، بیماری های کلیه را در مراحل اولیه تشخیص می دهد.

رادیودارو
بیماری های کلیوی معمولا در مراحل اولیه علایمی ندارند و همین امر سبب می شود درمان تا مراحل پیشرفته به تعویق بیافتد و اغلب منجر به نارسایی کلیه شود.
پلیمر ساخته شده، با بررسی پروتئینی به نام لیپوکالین-2 از نمونه خون، علایم هشدار دهنده اولیه را تشخیص می دهد؛ این پروتئین مهمترین نشانگر بیماری های حاد کلیوی است و این پلیمر با استفاده از حسگرهای شیمیایی، نشانگرهای زیستی و ترکیبات مهم بیولوژیکی، به راحتی غلظت و ترکیبات مایعات بدن را تشخیص می دهد.
کلیه اندامی لوبیا شکل و تقریبا به اندازه مشت بسته انسان است و درست زیر قفسه سینه قرار دارد. عملکرد کلیه درواقع برای دفع زباله های بدن است. این عضو روزانه حدود 200 لیتر خون تصفیه و از آن حدود 2 لیتر آب اضافی و مواد زاید غربال می کند که از طریق مجاری ادارای دفع می شود.
تنظیم فشار خون، تعادل الکترولیتی و تولید سلول های قرمز خون برعهده کلیه ها است. چنانچه کلیه ها یک روز وظایف خود را به درستی انجام ندهند، عملکرد بیشتر ارگان های بدن، به ویژه قلب مختل می شود.
نتایج این تحقیقات در نشریه ACS منتشر شده است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است